به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، امیر یزدی، شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از معضلاتی هم‌اکنون بسیاری شهرهای ایران با آن روبه‌رو شده‌اند، پدیده فرونشست زمین است.

یزدی با تأکید بر اینکه این موضوع نیاز به راهکارهای فرابخشی دارد و رسیدگی به آن، همکاری چندین دستگاه را می‌طلبد، افزود: مدیریت شهری در منطقه 12، همواره احتمال وقوع فرونشست در این منطقه را پایش می‌کند و تدارکات و برنامه‌های مختلفی برای کاهش بحران حاصل از آن در نظر گرفته است.

وی ضمن اشاره به بارندگی‌های اخیر تهران که به فرونشست زمین در خیابان پانزده خرداد شرقی منجر شد، بیان کرد: در اثر این اتفاق، خسارتی به نهر وارد آمد که موجب به‌خطر‌انداختن امنیت تردد وسایل نقلیه و عابران پیاده در سطح معابر خیابان پانزده خرداد شرقی در محله امامزاده یحیی (علیه‌السلام) شد؛ ازاین‌رو در اسرع وقت و بی‌معطلی نسبت به تخریب نهر و قسمتی از سواره‌رو و در پی آن، اجرای بتن‌ریزی، همچنین لوله‌گذاری به شکل صحیح اقدامات لازم صورت گرفت و جلوی نشتی آب گرفته شد.

شهردار قلب طهران، توجه به شناسایی و مدیریت فرونشست در ایمنی شهرها را ضروری دانست و ادامه داد: این مهم با کسب رضایت از کسبه در سحرگاه گذشته انجام پذیرفت و هم‌اکنون عملیات با اجرای بتن‌ریزی و هم‌سطح‌سازی در حال پایان است.

فرونشست عبارت است از فرورریزش یا نشست سطح زمین که به علت‌های متفاوتی در مقیاس بزرگ روی می‌دهد. به گفته کارشناسان خطر  فرونشست برای سازه‌ها و ساختمان‌ها محدود است؛ چراکه نشست نسبی نقاط مختلف زمین در مقیاس ساختمان‌های مناطق مسکونی بسیار ناچیز می‌باشد.