به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، امیر یزدی، شهردار منطقه ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت مادر سادات، حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌ علیها) و گرامی‌داشت مراسم باستانی شب یلدا گفت: فرهنگ اسلامی-ایرانی این سرزمین، فرصت‌های درخشانی برای رشد و ارتقای معنویت فردی و اجتماعی برای عموم مردم فراهم کرده که سبب افتخار و امتنان است.

یزدی یلدای فاطمی را یکی از این فرصت‌های مطلوب دانست و افزود: به همین مناسبت شهرداری منطقه 12 در صحن حرم امام‌زاده روح‌الله (علیه‌السلام) واقع در گذر باب همایون با مشارکت مجموعه فرهنگی‌ این حرم متبرک مراسم یلدای فاطمی برای 98 فرزند مدافعان حرم برگزار کرد؛ همچنین یلدای فاطمی در کانون‌های قرآن و عترت سراهای محلات 14گانه با قرائت خانوادگی حدیث شریف کساء به اجرا درآمد. 

وی در بیان علت انتخاب حدیث کساء برای این مناسب گفت: در هر محولی که این حدیث شریف خوانده می‌شود، شور و نشاط و حال معنوی خوبی نصیب حاضران می‌گردد که هم متناسب با ایام فاطمیه و هم متناسب با حال و هوای یلداست. تبلیغ این برنامه نیز از طریق کانال‌های شبکه‌های مجازی این کانون‌ها صورت گرفت که با استقبال خوبی از سوی شهروندان روبه‌رو شد.

شهردار قلب طهران سپس از دیدار و گفت‌وگو با کودکان مجموعه بهزیستی حکیمی (مرکز نگهداری از دختران 12 تا 18 سال بی‌سرپرست) واقع در خیابان مجاهدین اسلام و اهدای هدایای یلدایی به آنان خبر داد و بیان کرد: همچنین اعطای کمک‌های مؤمنانه به برخی نیازمندان شناسایی‌شده سطح منطقه با هدف خوشحالی و رضایت آنان در شب یلدا انجام شد.

به گفته یزدی، اجرای برنامه قصه‌خوانی و مراسم ویژه یلدا در همه سراهای محلات 14گانه و تور گلگشت ویژه مادربزرگان به منظور ایجاد نشاط اجتماعی مبتنی بر فرهنگ اصیل ایرانی و موازین متعالی اسلامی، برای بازدید از میدان مشق و موزه ملک از دیگر برنامه‌های اجراشده به همین مناسبت بود.