به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه سید محمد نقیب گفت: همزمان با پنج دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی پایگاه مشاوره با هدف آگاهی بخشی بیشتر شهروندان و مسافران در خصوص مواجهه با حوادث و سوانح برگزار می‌شود. 
وی افزود: در این پایگاه مشاوره کارشناسان مدیریت بحران در ایستگاه‌های امام خمینی(ره)، نوبنیاد، جوانمرد قصاب، دانشگاه علم و صنعت و ارم سبز ضمن توزیع بروشورهای حاوی مطالب آموزشی پاسخگوی پرسش‌های مسافران خواهند بود.
وی تصریح کرد:کشور ما جز کشورهایی است که بیشترین حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله و آتش سوزی در مناطق مختلف آن اتفاق می‌افتد و تقریبا هر سال شاهد این اتفاقات ناگوار و از دست دادن بسیاری از عزیزان‌مان هستیم. 
سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران خاطرنشان کرد: ظرفیت گذرگاه‌های فرهنگی متروی تهران بستر مناسبی برای ترویج آموزش‌های شهروندی در قالب‌های گوناگون است که در مقاطع و مناسبت‌های مختلف، با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در این فضاها پایگاه‌های مشاوره برگزار می شود.
نقیب در پایان گفت: پایگاه مشاوره آگاهی بخشی شهروندان در خصوص مواجهه با حوادث و سوانح همزمان با روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی با همکاری و مشارکت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران از 5 تا 7 دی‌ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.