به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه؛ در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران ارائه و پیشنهاداتی مطرح شد.
در ادامه جلسه دکتر صادقی جامعه‌شناس، دانشیار دانشگاه تهران دانشکده علوم اجتماعی، دکتر خاکساری دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر نیلچی زاده پژوهشگر و محقق، دکتر فیاض‌بخش پژوهشگر و محقق، دکتر روح‌افزا پژوهشگر و دکتر زینب جهان‌دار پژوهشگر حوزه آسیب‌های اجتماعی، نیز نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.
سپس نایب‌رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه نیز در پایان جلسه با اشاره به اینکه این جلسه برای اولین‌بار با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود گفت: امروز ما دچار مصائب و مشکلاتی در جامعه هستیم و مترو به‌عنوان نمایشگاه این مشکلات است.
وی تصریح کرد: همان‌طور وعده کرده بودیم مسائل و معضلات اجتماعی را با حضور صاحب‌نظران و اندیشمندان بررسی می‌کنیم تا در یک جمع‌بندی فکری و علمی با تفکرات مختلف صاحب‌نظرانی که اندیشه‌های متفاوتی دارند به نتایجی برسیم.
وی افزود: جمع‌بندی و حاصل این گفتگوها می‌تواند به برنامه‌های عملیاتی منتج شود که به بهترشدن حال شهر و شهروندان و مسافران مترو کمک کند.
شایسته با اشاره به اینکه بساط گستران، دست‌فروشان، کودکان کار، ناهنجاری و ورود برخی از آقایان به واگن ویژه بانوان معضلاتی هستند که با آنها روبرو هستیم خاطرنشان کرد: اینها پدیده‌های اجتماعی هستند برای رفع این مسائل به دنبال راهکارهای علمی و اجتماعی هستیم، چرا که ما نمی‌توانیم سریع به نتیجه مطلوبی برسیم.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: امروز اولین جلسه‌ای بود که شرکت بهره‌برداری مترو میزبان اساتید دانشگاهی و اساتید علوم اجتماعی و بانوانی که در این قضیه در واقع نظرات متنوع و متفاوتی دارند، برگزار شد.
وی افزود: رویکردهای ایجابی را بر رویکردهای سلبی در حوزه اجتماعی بیشتر می‌پسندیم. در همه دنیا این رویکرد اهمیت دارد ولی برای اولویت‌بندی نیاز است که جمع‌بندی فکری صورت گیرد و ما به یک سری مسائل و راهکارهای مشخصی برسیم.
شایسته خاطرنشان کرد: در این فرصت کوتاهی که توفیق خدمتگزاری به شهر و شهروندان را پیدا کرده‌ام در کنار وظایف اصلی ما که در واقع کاهش سرفاصله حرکت قطارها، افزایش حرکت قطارها و افزایش ایمنی مسافران است، این موضوعات اجتماعی را هم برای بهبود کیفیت و ارتقای خدمات در نظر گرفته و با جدیت در دستور کار قرار داریم.