به گزارش اکونا پرس،

​به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ سید محمد نقیب با اشاره به اجرای طرح ابتکاری تصویر سازی به وسیله بارکدخوان گفت: برای اولین بار در طرحی ابتکاری مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و دل‌گویه‌های شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت پوستر در ده طرح آماده و در تمامی ایستگاه‌های متروی تهران مورد استفاده مسافران مترو قرار می‌گیرد. 

وی تصریح کرد: در این طرح مسافران می‌توانند با استفاده از بارکدخوان گوشی همراه خود فایل‌های مربوطه را به صورت فایل ویدئویی یا پادکست دریافت و استفاده کنند.
 وی افزود: نمایش مفهومی (پرفورمنس) با عنوان مردان خاکی، توسط گروه هنرمندان هنرهای نمایشی که تلفیقی از موسیقی و متن در ایستگاه های منتخب مترو برای مسافران شهر زیرزمینی نمایش داده می شود.
سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به فضاسازی محیطی در ایستگاه‌های مترو گفت: تمامی ایستگاه‌های مترو با کتیبه‌های گرافیکی و با محتوای مرتبط با این دو رویداد فضاسازی شده و بر روی قطارها نیز عنوان مرد میدان به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهید سرافراز سردارسپهبد حاج قاسم سلیمانی تزیین شده و  طرح‌های تجسمی با موضوع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران اجرا می شود.
وی افزود: برای اولین بار چند تصویر برگزیده از عکس‌های شهید سلیمانی به صورت نقطه‌گذاری (ترام) متشکل از بیش از ده‌هزار نقطه توسط مردم در قالب هنرهای تجسمی طراحی و اجرا می‌گردد. قرار است این طرح به صورت دیوارنگاره در سه ایستگاه امام خمینی(ره)، مصلی امام خمینی(ره) و شهید بهشتی بعد از برگزاری همایش بزرگی که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌گردد، رونمایی شود. در این مراسم سخنرانی رئیس جمهور محترم از طریق نمایشگرهای ایستگاه‌های مترو پخش می‌شود.
نقیب مسافران شهر زیرزمینی را به تماشای نمایشگاه عکس و پوستر در در گذرگاه‌های فرهنگی ایستگاه‌های منتخب دعوت کرد و گفت: نمایشگاه عکس "علم بر زمین نمی‌ماند" و "سردار دل‌ها" و نمایشگاه عکس دیگری با همکاری حوزه هنری شامل تصویری از مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و حضور پرشور مردم در این مراسم در ایوان انتظار میدان حضرت ولی‌عصر (عج) بر پا است.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری و مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان کتیبه‌های فرهنگی "فقط به خاطر خدا" حاوی خاطرات شهید حاج قاسم سلیمانی در معرض تماشای مسافران مترو قرار می‌گیرد. 
نقیب در پایان گفت: ازسازه یادمان حاج قاسم سلیمانی در ۵ ایستگاه شامل میدان حضرت ولی عصر (عج)، سرسبز، مصلی امام خمینی(ره)، امام خمینی(ره) و شهید بهشتی نیز رونمایی می شود.