به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، نرگس معدنی پور عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در نشستی که به منظور بررسی برنامه های منطقه 11 در حوزه اجتماعی و فرهنگی برگزار شد؛ با اشاره به قدمت این منطقه و وجود بافت تاریخی گفت: منطقه 11 نیازمند زیر ساخت های مختلف و توجه به نگهداشت فضاها و محتوای زیر ساخت هاست.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که سکونت تعداد زیادی از شهروندان سالمند، این منطقه را در ردیف 10 منطقه اول سکونت سالمندان قرار داده است؛ توجه به زیر ساخت های مورد نیاز را حائز اهمیت دانست و افزود: این موضوعات در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران بررسی خواهد شد و بر اساس تحقق برنامه پنج ساله سوم در بودجه سال 1401 دیده می شود.

او همچنین نگهداشت مجموعه های موجود فاقد کاربری، ایجاد زیر ساخت و تکمیل زیر ساخت های نیمه تمام، توجه به محتوا و کاربری زیر ساخت ها و نظارت به حسن اجرا، توجه به معضلات اجتماعی بوستان دانشجو، پیش گیری از آسیب های اجتماعی، پرداختن به موضوعات هنری و فرهنگی با محوریت خانواده، توجه به کارکردهای خانواده و ترویج سبک زندگی  اسلامی _ ایرانی  و بازنگری پروژه پهنه رودکی را از مهم ترین برنامه های حوزه اجتماعی و فرهنگی در منطقه 11 نام برد.

همچنین سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این که تکمیل زیر ساخت های فرهنگی و ورزشی در محله ها اولویت این دوره مدیریت شهری است؛ گفت: منطقه 11 به تدریج در حال تبدیل به شب مردگی است و به همین دلیل باید به پهنه ها و تغییر کاربری ها  و نیز ظرفیت منطقه برای ایجاد قطب گردشگری با هدف جلب رضایت مردم دقت شود.

زهرا شمس احسان دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این نشست با اشاره به چالش های منطقه 11 در حوزه آسیب های اجتماعی افزود: برنامه های منطقه باید متناظر با این چالش ها تنظیم شود و با توجه به سرانه پایین فضاهای ورزشی و فرهنگی در منطقه، انتظار می رود در کمترین زمان با بررسی علمی و ظرفیت سنجی، پیشنهادات در قالب یک برنامه عملیاتی برای توسعه کمی و کیفی زیر ساخت های اجتماعی و فرهنگی ارائه شود تا در سال های آتی نرخ کاهش این مسائل را داشته باشیم.

در این نشست سید محمد موسوی شهردار منطقه 11 نیز موضوعات فرهنگی و اجتماعی منطقه را متعدد و متنوع با ویژگی های خاص نسبت به سایر مناطق عنوان کرد و گفت: وجود مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، المان های خاص فرهنگی و هنری از جمله تالار وحدت و تئاتر شهر در شمال منطقه، بافت مذهبی در مرکز منطقه، وجود محله های کم برخوردار در جنوب منطقه ، وجود دو کلیسا ی مهم و ... ظرفیت های فرهنگی و چالش های متفاوتی را ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش روز گذشته بازدید میدانی اعضای کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با حضور نرگس معدنی پور ، سید احمد علوی و زهرا شمس احسان اعضای شورای اسلامی شهر تهران ، شهردار منطقه 11 و جمعی از مدیران منطقه از پروژه ها و ابنیه دارای کاربرد فرهنگی و اجتماعی انجام شد.