به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، امیر یزدی، شهردار منطقه، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی درباره برگزاری نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم در این منطقه گفت: این نمایشگاه به مناسبت ایام فاطمیه و با هدف فضاسازی بصری از زندگی و مظلومیت بزرگ‌بانوی اسلام برای عزاداران آن حضرت در خیابان ۱۷ شهریور، روبه‌روی متروی امیرکبیر دایر شده که با همکاری گروه جهادی سفیرات نور در مساحتی حدود ۶۰۰ مترمربع به اجرا درآمده است. 

یزدی با یادآوری این مطلب که نمایشگاه یادشده به مدت یک ماه برپا بوده، افزود: نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم هم‌زمان با ایام فاطمیه اول یعنی 18 آذرماه در این منطقه شروع به کار کرده و تا 17 دی‌ماه نیز همه‌روزه از نماز مغرب به مدت ۳ ساعت در معرض بازدید عمومی قرار خواهد داشت.

شهردار قلب طهران درباره حال و هوای این نمایشگاه توضیح داد: کوچه‌های بنی‌هاشم، نمایشگاهی شامل نمایش هنری و روایتگری از برخی روایت‌های مقاطع مختلف زندگی آن حضرت مانند رحلت پیامبر، ماجرای سقیفه، غصب خلافت، روایت شهادت حضرت و... است و به این ترتیب در آن، قالب‌های هنری جدیدتری در خدمت سوگواری برای خاندان عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) قرار می‌گیرد.

وی همچنین از برپایی سومین گردهمایی ادبی «حرف آخر عشق» با موضوع ارائه آثار ادبی در رثای شهید حاج قاسم سلیمانی در این منطقه خبر داد و بیان کرد: این گردهمایی از مجموعه برنامه‌های «انجمن ادبی ترنج» است که چندی است به همت شهرداری منطقه 12 شکل گرفته و در آن شهروندان به ارائه آثار ادبی ارزشی و فرهنگی می‌پردازند و حال و هوای معنوی خوبی را از سوی جوانان انقلابی در آن شاهد هستیم.

به گفته یزدی، سومین گردهمایی ادبی حرف آخر عشق با حضور سیدوحید سمنانی، شاعر ارزشی معاصر، سه‌شنبه، 14 دی‌ماه از ساعت 15 تا 17 در سالن آمفی‌تئاتر شهرداری منطقه 12 به اجرا درآمد که با استقبال خوبی از سوی شعرای جوان روبه‌رو شد.