به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ، محمد هادی  علی احمدی ، شهردارمنطقه ۱۳ گفت : همسو با سیاست های شهردار تهران مبنی بر زیست پذیری مطلوب شهر و در راستای طرح تحول نگهداشت شهر  وبه منظور  آمادگی منطقه هنگام بارش نزولات جوی ، پاکسازی و لایروبی مسیل های جاجرود ، منوچهری و سرخه حصار به صورت مستمر و سه بار در هفته در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی  ، طی سه هفته اخیر پاکسازی و لایروبی مکانیزه مسیل سرخه حصار به طول  دو هزار متر انجام شد که  با اجرای آن حدود ۳ هزار متر مکعب رسوبات از این مسیل با استفاده از ادوات و تجهیزات استخراج شد.

شهردار منطقه ۱۳ اضافه کرد : مسیلهای جاجرود و منوچهری نیز با فعالیت عوامل اجرایی به صورت دستی به طول ۳ هزار و ۹۰۰ متر و سه بار در هفته  لایروبی و پاکسازی می شود .

وی در خصوص دیگر اقدامات اداره مسیل ها و قنوات منطقه بیان کرد : با لایروبی لوله سپتیک کانال پیروزی به طول ۳ هزار و ۳۰۰ متر ، حدود ۶۳ متر مکعب رسوبات از کانال منطقه جمع آوری شد.

علی احمدی  تصریح کرد : کانال پیروزی به طول ۸۰۰ متر واقع در تقاطع خیابان پیروزی و اتوبان امام علی(ع)به صورت مرتب پایش تا از وقوع از حوادث غیر مترقبه پیشگیری شود. 

وی  یادآور شد : با هدف جلوگیری از هدر رفت آبهای سطحی در محدوده، حدود ۱۰ حلقه چاه جذبی در  سرخه حصار ، میدان امامت حفر شده که در نقاط مورد نیاز دیگر ادامه دارد. 

شهردار منطقه خاطر نشان کرد : لایروبی و شناسایی مسیر قنات سلیمانیه به طول ۱۵۰ متر واقع در خیابان ۲.۳۱ به سمت خیابان ۳.۳۲ در حال انجام می باشد.