به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، سید محمد موسوی در این باره توضیح داد: در سنوات گذشته 200 دستگاه مخزن به دلیل فرسودگی از چرخه فعالیت خارج شده بودند و 500 دستگاه نیز بر اساس کارشناسی های انجام شده نیاز به بازسازی و تعمیرات اساسی دارند که عملیات بازسازی 400 دستگاه در حال حاضر آغاز شده است.

موسوی با اشاره به هزینه بالای خریداری مخازن جدید افزود: به منظور کاهش هزینه ها، صرفه جویی  و صلاح شهرداری تمامی این اقدامات با استفاده از ظرفیت های موجود توسط  پیمانکاران منطقه در دو بخش آغاز شده است و تاکنون 60 درصد مخازن مرمت و به  سیکل فعالیت باز گشته اند.

او در باره بازسازی مخازن گفت: این عملیات در بخش اول شامل تعویض کف، رنگ آمیزی ، نصب چرخ های جدید و رفع نواقص است و در بخش دیگر نیز تعویض کف، شاسی کشی، تعویض چرخ، سند بلاست و رنگ آمیزی است که با انجام این مراحل مخازن به چرخه جمع آوری پسماند برگشته و مابقی نیز در دستور کار قرار دارند.

شهردار منطقه 11 با بیان این که پیش از این مخازن فرسوده و پوسیده در انبارهای منطقه دپو شده و از چرخه فعالیت خارج شده بودند ؛ یاد آور شد: برابر آنالیز و قراردادهای موجود در سطح منطقه تعداد دوهزار و 200 دستگاه مخزن در سامانه جمع آوری پسماند منطقه در معابر ، خیابان ها و کوچه ها مورد نیاز است که به علت فرسوگی و پوسیدگی تعداد 200 دستگاه در سنوات گذشته از سیکل فعالیت خارج شده و طبق ممیزی های انجام شده حدودا 500 دستگاه نیاز به تعمیرات اساسی داشته است.

به گفته موسوی بر اساس اطلاعات و آمار سامانه توزین سازمان پسماند شهرداری تهران روزانه بین 185 تا 200 تن زباله تر از محدوده منطقه 11 جمع آوری می شود.