به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، ظهر امروز، سه‌شنبه، 5 بهمن‌ماه، به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها)، مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، مهدی بابایی، احمد علوی و زهرا شمس‌احسان از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، حسین نظری، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری‌ تهران، مریم اردبیلی، مدیرکل اداره امور بانوان شهرداری تهران، امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۲، معاونان و شهرداران نواحی این منطقه به همراه مادران و همسران معظم 70 شهید والامقام در هتل فردوسی برگزار شد.

در این مراسم زاکانی ضمن تبریک میلاد یگانه‌دخت پیامبر اکرم (صلی‌الله) به یادآوری خاطرات سال‌های حضور خود در جبهه‌های دفاع مقدس پرداخت و گفت: حقیقت این است برای رزمندگان شهادت امری نبود که به صورت اتفاقی برای کسی پیش بیاید، بلکه جنبه‌های مختلفی داشت؛ از جمله اینکه آگاهانه و ارادی بود و شهید به‌نوعی آن را انتخاب می‌کرد. 

وی خطاب به خانواده‌های معظم حاضر در مراسم ادامه داد: ما هم منطقه 12‌ای بودیم و رفتیم و الآن در اینجا عکس‌های شما که سر این میزها گذاشته‌اید، مرا یاد هم‌رزمانم می‌اندازد؛ آنها که هم آگاهانه رفتند و هم مسؤولیت‌پذیر بودند. شهدا به ندای ارجعی الی ربک پاسخ دادند و اکنون در محضر الهی روزی می‌خورند و در واقع دعای آنهاست که راه را برای ما باز می‌کند. مهم این است که ما در خط فکری آنها باشیم و همسو با آرمان‌های آنها حرکت کنیم تا از دعایشان بی‌نصیب نمانیم.

شهردار تهران در پایان ضمن قدردانی از برگزاری این مراسم بیان کرد: امیدواریم گوشه‌ای و قطره‌ای از یک دریا خدمت را معطوف به شما داشته باشیم و خداوند همه ما را در مسیر شهدای رفیقمان که مسیر امام حسین (علیه‌السلام) است، پایدار بدارد و به ما توفیق درک شهادت عنایت کند. 

امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۲ نیز در این همایش ضمن ابراز خرسندی از توفیق حضور در جمع منور خانواده شهدا که با عکس‌های شهدای گران‌قدر خود در مراسم حاضر شده بودند، گفت: زیبایی این مراسم به این است که جلسه، به تمثال شهدای بزرگوار مزین شده است. من امیدواریم در لباس خدمت به اندازه ذره‌ای ناچیز از زحمات شما برای انقلاب و نظام و اسلام را جبران کنیم. 

در بخش دیگری از مراسم، مادر بزرگوار سه شهید خالقی‌پور یعنی علیرضا، رسول و داوود پشت تریبون رفت و با تأکید بر اینکه خانواده شهدا مثل زنجیر به هم پیوسته‌اند، گفت: من ۲۳ سال با سه فرزند شهیدم زندگی کردم و الآن ۳۷ سال است که با خاطره‌های آنها زندگی می‌کنم. در این جمع احساس می‌کنم با خانواده خودم نشسته‌ام؛ چراکه احساس می‌کنم امسال برای ما انقلابی شده و بچه‌های خودمان به سر کار آمدند؛ از رئیس‌جمهور و وزرا گرفته تا آقای زاکانی، شهردار تهران که جانباز هستند.