به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران حبیب کاشانی عضو و خزانه دار شورای شهر تهران در پی دیدارهای مردمی در مناطق با حضور در شهردای منطقه 20 با همراهی شهردار منطقه به بررسی درخواست ها و مشکلات شهروندان این منطقه پرداخت.

حبیب کاشانی در جلسه شورای معاونین و مدیران این منطقه با بیان اینکه دور اول ملاقات های مناطق 22 گانه به پایان می رسد،گفت: متاسفانه مشکل بزرگ در شهر تهران نداشتن بودجه است و می بایست با وجود این مشکل، مسائل موجود در شهر تهران برای خدمات رسانی به شهروندان حل شود.

عضو و خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در تلاش هستیم برای هر منطقه دستورالعمل خاص تعریف شود و بودجه و اعتبار متناسب با شرایط و ظرفیت های لازم اختصاص یابد، افزود: بخش قابل توجهی از بافت فرسوده شهر تهران در مناطق جنوبی وجود دارد و بازسازی بافت های فرسوده نیازمند ارائه تسهیلات است.

کاشانی با بیان اینکه خدمت رسانی به شهروندان در اولویت قرار دارد و ما در هر مسئولیتی که قرار داریم باید مشکلات را برطرف کنیم، تاکید کرد: برای رفع بافت فرسوده باید شورایعالی معماری و شهرسازی و وزارت مسکن اقداماتی را انجام دهند.

او با اشاره به اینکه شهر تهران مستعد زلزله است، ادامه داد: می بایست ضوابط ساخت و ساز تسهیل شود تا مردم انگیزه نوسازی بافت های فرسوده را داشته باشند و مقاوم سازی در شهر تهران انجام شود.

در ادامه جلسه کاشانی در دیدار با شهروندان منطقه 20؛ با بیان اینکه حل مشکلات شهروندان هدف دیدارهای مردمی است، گفت: حضور شهروندان در این جلسات و طرح بدون واسطه مشکلات و مسائل باعث افزایش اعتماد به مجموعه مدیریت شهری می شود.

او دیدارهای مردمی به جهت ارتباط رودررو با شهروندان را بسیار مهم دانست و افزود: ملاقات‌های مردمی موثرترین راه شناسایی مطالبات شهروندان است چرا که از این طریق ضمن احترام و تکریم ارباب رجوع، می‌توان در پاسخگویی به مطالبات سرعت عمل بیش‌تری داشت.

همچنین در این جلسه محمد ناظم رضوی شهردار منطقه 20 در تشریح مسائل و پروژه های منطقه به اجرای طرح های نوسازی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع) اشاره داشت و گفت: با توجه به حضور خیل عظیم زائران، مسافران و گردشگران در منطقه 20 در مناسبت های خاص، احداث پارکینگ طبقاتی و عمومی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع) یکی از مهمترین دغدغه های این منطقه است که با انجام آن بخش عمده ای از نیاز مسافران و زائران این حرم شریف مرتفع می شود.

او با اشاره به بازنگری در طرح نفرآباد-هاشم آباد با رعایت قوانین میراث فرهنگی و حقوق مجاورین حرم حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: به منظور ایجاد مشوق‌ برای ارتقاء مشارکت مردم در ساخت و نوسازی منازل،تسهیلاتی برای هر واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

ناظم رضوی با اشاره به اهمیت حریم شهر تهران اظهار داشت: منطقه 20 جزو مناطق دارای حریم است و غالباً بافت روستایی را شامل می شود و تعارضات مدیریتی در این حوزه که بیشتر اختلاف در بخش صدور پروانه و تخلفات ساختمانی بین بخشداری ها و شهرداری است، میبایست با هم اندیشی و تعامل حل شود .