به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، محمد حسن رجبی سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی با اشاره به اینکه این مرکز از اسفند 97 به دلیل تراکم سکونت روشندلان در این منطقه آغاز به کار کرده  است، افزود: هم اکنون 130 کودک و نوجوان کم بینا و نابینا مطلق یک تا 18 ساله از خدمات آموزشی، درمانی، فراغتی و مشاروره این مرکز بهره مند هستند.

او با اشاره به اینکه بیش از 8 مربی و داوطلب در طول هفته داوطلبانه به باغچه حواس می آیند، افزود: مرکز تفریحی، فراغتی و مهارت آموزی نابینایان و کم بینایان "باغچه حواس" در دوران کرونا به کمک مربیان داوطلب و سازمانهای مردم نهاد در جهت ارتقای توانایی های کودکان کم بینا و نابینا گام های بلندی را برداشته است.

رجبی به  تشریح امکانات این مرکز پرداخت و گفت: در این مجموعه، امکاناتی نظیر اتاق حواس شامل موسیقی و آواز، نور و سایه، عطر و بو، قصه و کتابخوانی، تئاتر، تحرک و جهت یابی، بازی و ورزش در فضای باز، اتاق اسباب بازی، ساخت و تجسم، لمس علم،آموزش مهارتهای فردی و خدمات مشاوره ای طراحی و ایجاد شده است تا این دسته از شهروندان بتوانند مهارت های فردی و اجتماعی شان را بالا ببرند.

او افزود: کلاس آموزش پیانو و اجرای پروژه CSR شامل آموزش خط بریل، به کودکان نابینا، کم بینا و مادران آنها نیز از جمله کلاسهای هنری و مهارت آموزی است که توسط اساتید داوطلب در این مرکز برپا می شود.

برپایه این گزارش؛ جشن و مناسبتهای ملی مذهبی نظیر جشن شب یلدا، روز مادر، روز عصای سفید، 13 آبان و... با حضور خانواده این عزیزان در این مرکز اجرا می شود و علاقه مندان به مشارکت در برنامه های این مجموعه می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن  33656362 و 9121871301 تماس حاصل کنند.