به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، روز گذشته، یک‌شنبه، 17 بهمن، سومین جلسه کمیته مناسب‌سازی معابر منطقه 12 برای معلولان با حضور امیر یزدی، شهردار منطقه، معاونان منطقه، اعضای کمیته مناسب‌سازی شامل دبیر کمیته، نمایندگان اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان‌ها، نماینده اداره کل معماری و ساختمان، نماینده سازمان بوستان‌ها، نماینده شورای شهر، نماینده انجمن معلولین، دستیار شهردار در امور مناسب‌سازی در سالن کنفرانس شهرداری منطقه برگزار شد.

یزدی در این جلسه، آموزش‌های شهروندی در مورد معلولان و حقوق آنها را ضروری دانست و با اشاره به حرکت شهر به سمت افزایش دسترس‌پذیری برای این شهروندان گفت: اگر بتوانیم مناسب‌سازی معابر را با استفاده از تجهیزات ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه پیش ببریم می‌توانیم سطح گسترده‌تری از منطقه را برای این امر پوشش دهیم.

وی با تأکید بر ممنوعیت ورود موتورسواران به معابر پیاده‌رو ادامه داد: معابر باید برای عبور عابران پیاده، کاملاً امن باشند؛ از طرفی برنامه ما این است که در مناسب‌سازی همه اقشار جامعه در نظر گرفته شوند؛ از مادری که با کاسلکه فرزند حرکت می‌کند تا کسانی که سبد خرید حمل می‌کنند و... .

شهردار منطقه 12 ضمن بیان این مطلب که پیاده‌رو حق عابر پیاده است، بیان کرد: به منظور مناسب‌سازی معابر برای معلولان عزیز در همه موانعی که در پیاده‌روها برای جلوگیری از ورود موتورسواران ایجاد شده، مسیر ویلچررو جانمایی شده؛ همچنین خط‌کشی‌ها با مواد مناسب ضد سرخوردگی انجام می‌شود که دیگر این مسیرها لغزنده نباشند.

وی با اشاره به پیاده‌راه‌بودن بازار تهران نیز افزود: ازآنجاکه بازار تهران، پیاده‌راه شده، مناسب‌سازی‌ها در این مسیر به طور کامل انجام گرفته؛ همچنین در زمینه استفاده از حمل‌ونقل عمومی و نصب تابلوهای پارک معلولین برای پارک خودروی آنان، اقداماتی انجام گرفته و این برنامه ادامه خواهد داشت.

در ادامه، اعضای انجمن معلولان خواستار مشورت‌گرفتن از آنان در برنامه‌های مناسب‌سازی شهرداری منطقه 12 شدند که شهردار منطقه، ضمن یادآوری استفاده از پیشنهادات دستیار شهردار در امور مناسب‌سازی و برخی دیگر از معلولان در پروژه‌های عمرانی با این موضوع، در مورد ادامه این روند، قول مساعد داد.

بحث و بررسی در مورد برنامه جامع اقدامات مناسب‌سازی منطقه در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و اقدامات انجام‌شده طبق برنامه قبلی، همچنین برنامه جامع اقدامات تا مهرماه سال ۱۴۰۱ و اولویت‌های پیش‌بینی‌شده در منطقه از دیگر موارد طرح‌شده در این جلسه بود.