به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 13 ، جلسه شورای معاونان  منطقه 13 و صد و شصت و هفتمین جلسه شورای پژوهش و نوآوری مناطق 22 شهرداری تهران به میزبانی منطقه ، با حضور محمد رئیسی ، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و هیات همراه ، شهردار منطقه ، جمعی از معاونین و مدیران صبح امروز 30 بهمن ماه در سالن کنفرانس ساختمان ستادی برگزار شد .

در این جلسه ، محمد رئیسی ، رئیس مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران  با بیان اینکه این مرکز به عنوان بازوی فکری و پژوهشی شهرداری تهران سه رویکرد جدید را با توجه به سیاست های مدیریت ارشد شهرداری تهران دنبال می کند گفت : یکی از این رویکرد ها ، رویکرد تمدنی است که  در راستای اهداف شهرداری تهران و در قالب توجه به آموزه های آئینی و  استفاده از ظرفیت های بومی پیگیری می شود.

او فعال سازی ظرفیت نخبگان در قالب هیات اندیشه ورز را از دیگر رویکرد های مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران برشمرد و افزود : در نظر داریم با راه اندازی شبکه ای از نخبگان در مناطق شهر تهران به عنوان بازوی اجرایی این مرکز ،شهر تهران را با استفاده از این پتانسیل اداره کنیم ، چرا که بعضی مواقع مجموعه مدیریت شهری درگیر مسائل اجرایی می شود و نخبگان می توانند در زمینه فکری با نقد عملکرد شهرداری ، گوشزد کردن نقاط قوت و ضعف  ، یاریگر مدیران شهرداری برای پیشبرد امور باشند و بدین ترتیب ، نظام نامه این مرکز  در خصوص رویکرد مذکور به زودی ابلاغ می شود.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران با اشاره به اهمیت کاربست های پژوهشی مناطق ادامه داد : برای به ثمر رساندن تلاش های پژوهشی ، کمیته کاربست را تشکیل می دهیم تا ضمن ارزیابی عملکرد همکاران ، نتایج این طرح ها که وقت و هزینه صرف آنها شده را در امور شهر عملیاتی کرده تا خدمات بهتری به شهروندان ارائه شود .  

محمد هادی علی احمدی ، شهردار منطقه 13 با بیان اینکه ،مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران، یکی از مراکز مهم که با رویکرد جدید و تحولات رخ داده ، افق روشنی پیش روی خود دارد خاطر نشان کرد :   اقدامات زیادی در منطقه انجام شده که هر کدام یک از آنها می تواند به عنوان به موضوع پژوهشی مطرح شود و منطقه 13 آمادگی دارد ، کار مشترکی و جدیدی را برای همکاری با مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران انجام دهد .

در ابتدای این جلسه ضمن معرفی کمیته پژوهش ، نظام نامه پژوهشی ابلاغی شهرداری تهران ،  ماموریت نظام نامه پژوهشی و اعضای  شورای پژوهش و نوآوری ، اهداف و وظایف شورای پژوهش و نوآوری مناطق 22 گانه اعلام و در نهایت عناوین پروژه های انجام شده منطقه 13 مطرح شد. ضمن اینکه از 165 جلسه برگزار شده شورای پژوهش در مناطق 22 گانه ، نه جلسه در منطقه 13 برگزار شده و این منطقه  در بین مناطق 22 گانه از بیشترین عنوان پژوهشی برخوردار بوده است.

در پایان نشست ، احکام شهردار منطقه 13 به عنوان رئیس شورای پژوهش و نوآوری منطقه 13 و معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی به عنوان دبیر شورای پژوهش و نوآوری منطقه 13  از سوی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران اهدا شد.