به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه2،کاظم داودی،معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه با اشاره به  اهمیت سلامت مردان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه گفت: هفته ملی سلامت مردان فرصت مناسبی برای  آگاهی بخشی و حساس سازی  مردان برای مراقبت از سلامت خود است و برهمین اساس مدیریت شهری  در راستای مسئولیت اجتماعی خود در ارتقای سلامت جامعه منطقه  افدام به  برپایی ایستگاه سلامت  در بازار تره بار صادقیه کرد.

وی افزود: ایستگاه سلامت در قالب ۳غرفه با حضور پزشک، روانشناس، مشاورتغذیه ، مشاور خانواده و... به ارائه خدمات سلامت محور می پردازد.

داودی  گفت: با توجه به شعار هفته ملی سلامت تحت عنوان" "مشارکت مردان، واکسیناسیون حداکثری(کرونا)، محافظت جمعی "برنامه های آموزشی  با هدف  آگاهی بخشی و تشویق آقایان به مشارکت در توسعه برنامه های بهداشتی به ویژه واکسیناسیون کرونا اجرا می شود..

وی هدف اساسی از اجرای هفته ملی "سلامت مردان" را در جهت آگاهی بخشی عمومی و حساس سازی مردان برای مراقبت از سلامت خود، پیشگیری از بروز بیماری های غیر واگیر و ترویج ضرورت تشخیص زودرس بیماری های مزمن و غیرواگیر ازقبیل سرطان ها و کمک به پیشگیری از بروز آنها از طریق اصلاح سبک زندگی، ارتقاء سلامت مردان و خانواده، همراه با افزایش امید به زندگی دانست.

شایان ذکر است از ۱ تا ۷ اسفند ماه هفته ملی "سلامت مردان" نامگذاری شده است. وغرفه های برپاشده درمحل تره بارصادقیه هر روز به مدت یک هفته از ساعت ۹الی ۱۳ خدمات سلامت محور به مردان ارائه می شود.