به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳،  محمد هادی علی‌احمدی، شهردار منطقه با بیان اینکه حفر چاه‌های ارت در معابر به منظور جلوگیری از برق گرفتگی گفت : ده حلقه چاه ارت به منظور اجرای سیستم اتصال زمین جهت جلوگیری از برق گرفتگی و تخلیه فوری جریان الکتریکی  در بوستان جنگلی سرخه‌حصار حفر شد .

او با بیان اینکه عملیات حفر چاه‌های آرت تا سال آینده ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: با شناسایی  نقاط  مورد نیاز  توسط کارشناسان ،  چاه های ارت در محدوده تعیین شده حفر و تا حد زیادی ازبرق گرفتگی ، اتش سوزی  و خطرات ناشی از آن جلوگیری می شود.

شهردار منطقه۱۳ ادامه داد : سیستم چاه ارت در نقاطی که بیشتر در معرض رطوبت و آب قرار دارند مانند زمین های چمن ، باغچه ها و فضاهای سبز اجرا می شود و  در این راستا تعداد 10حلقه چاه ارت در بوستان جنگلی سرخه حصار حفر شده و در دیگر نقاط مورد نیاز ادامه می یابد.

او در خصوص طراحی و پیاده سازی سیستم ارتینگ و کاربرد چاه ارت تصریح کرد : برای حفاظت از جان افراد و همچنین تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی در برابر جریان های الکتریکی ناخواسته و قوی از قبیل صاعقه این جریان باید به زمین منتقل شود.

او با اشاره به وجود 7 هزار مترمسیل و حوضچه رسوبگیر در منطقه 13 بیان کرد : به منظور جلوگیری از تجمع آب در این نقاط بویژه در روزهای بارانی، فعالیت پاکسازی آنها به شکل مستمر در حال انجام است بطوریکه روزانه با لایروبی ۲ هزار و ۷۰۰ متر طول، حدود 3500 کیلوگرم زباله از مسیلها استخراج می شود.