به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 13 ، محمد هادی علی احمدی ، شهردارمنطقه از قنات ها به عنوان میراث بر جای مانده از گذشتگان نام برد و افزود : قنات ها علاوه بر آنکه به دلیل پیشینه تاریخی ارزشمندشان در زمره میراث ملی ایران قرار دارند ، به جهت سازگاری با محیط طبیعی نیز رکن اصلی برای سلامت سرزمین به حساب می آیند.

او با بیان  اینکه با توجه به مزیت های مسلم قنات در سازگاری با طبیعت ،لازم است به حفظ آنچه از گذشتگان رایگان به دست ما رسیده ، اقدام کنیم ، افزود:از این رو حمایت و حفاظت از قنوات باید در اولویت قرار گیرد،  در این راستا ، بازسازی و احیای قنات سلیمانیه در خیابان  2.31 نیروی هوایی اداره مسیل ها و قنوات منطقه 13 به اتمام رسید.  

شهردارمنطقه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای شناسایی دقیق مسیر قنات ، حفر آب بند ، نصب میله و ایجاد کوره اظهار داشت :این طرح در آبیاری فضای سبز با توجه به کمبود منابع آبی موثر بوده  و در حال حاضر این طرح  به سمت خیابان 3.32  نیروی هوایی پیشروی کرده است وحفر میله ای به طول 25 متر در خیابان سوم نبش 32/3 در حال انجام است.

او ادامه داد : قنات یا کاریز سازه ای متشکل از چاه های متوالی است که به وسیله مجرایی زیر زمینی به هم می پیوندند .جریان آب قنات از درون این مجرای زیر زمینی عبور می کند و در نهایت به سطح زمین می رسد.