به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه یک، حمید رضا حاجوی شهردار این منطقه اعلام کرد: لایروبی مسیل سعدآباد در البرز کوه زعفرانیه که در مدت ۷ سال گذشته مورد پاکسازی قرار نگرفته بود در مدیریت شهری جدید منطقه با هدف جلوگیری از وقوع حوادث غیر مترقبه ای چون سیلاب از سوی  اداره مسیلها و قنوات منطقه با حضور بیش از ۳۰ نیروی خدمات شهری و ماشین آلات سبک و سنگین شامل لودر، کامیون، بیل مکانیکی و غیره در یک حرکت جهادی پاکسازی شد.

وی گفت: این مسیل در حدود یک کیلومتر و ۱۹۵ متر طول داشته و فقط یک حوضچه اصلی آن دارای گنجایشی  بیش از ۲۶۰ هزار متر مکعب آب است که عملیات لایروبی آن اجرا و بیش از ۵ تن ضایعات و ۴۰۰ تن رسوبات از آن تخلیه و حمل شد.

حاجوی تصریح کرد: این مسیل که نام قدیمی آن اسدآباد است در مجاورت دانشگاه امام علی (ع) قرار دارد و یکی از سرشاخه های اصلی منطقه است که از طریق کانال پایین دست آن به رودخانه مقصودبیک می ریزد و پاکسازی آن می تواند نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع حادثه های ناگوار داشته باشد.

گفتنی است ساکنین مجاور این مسیل با حضور در محل اجرای عملیات از شهردار منطقه یک جهت لایروبی این مسیل قدیمی تشکر و قدردانی ویژه نمودند