به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴،  علیرضا برزگر مرادی سرپرست خدمات شهری و محیط زیست منطقه با بیان اینکه تهیه سبزه نوروزی یکی از آئین و رسوم کهن و زیبای ما ایرانیان محسوب می شود، افزود: این ایده با نزدیک شدن نوروز و ایام پایانی سال و با هدف آموزش و فرهنگ سازی شهروندان در خصوص استفاده از دانه های غیر خوراکی به جای بذور خوراکی انجام گرفته است.

برزگر مرادی ادامه داد: برای این منظور با مشارکت اداره فضای سبز، محیط زیست و با همراهی خانه فرهنگ شهید اندرزگو نسبت به تهیه فیلم های آموزشی و عملی مراحل تهیه سبزه مرکبات از زمان جمع آوری و آماده سازی بذر، نحوه کاشت،  شرایط پرورش و نگهداری اقدام شد. 

به گفته وی در این آموزش ها حفظ بذور و دانه‌های ارزشمند خوراکی مانند غلات و حبوبات همچنین حفظ گلدان سبزه ی ماندگار و سرسبز در فصل بهار، پایداری تاثیرات روانی بصری و زیست محیطی در محیط منازل، مورد توجه قرار گرفته است.

برزگر مرادی با اشاره به اینکه برخلاف سایر سبزه‌ها که معمولاً در پایان نوروز در طبیعت، انهار و معابر منطقه رها می شود و موجبات آلودگی و نازیبایی بصری شهر را در روزهای آغازین سال رقم می زنند، اظهار داشت: گلدان سبزه مرکبات علاوه بر حذف این موارد، قابلیت نگهداری سالیانه را به همراه داشته و در صورت نگهداری مناسب، جوانه ها پس از دو سال قابلیت تبدیل به نهال های مرکبات را نیز خواهند داشت.