به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، باتوجه به فعالیت های گوناگون شهرداری منطقه 22 در حوزه پسماند مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر تهران و مدیران شهری یکی پس از دیگری از دستاوردها و اقدامات و ابتکارات حوزه پسماند این منطقه غربی پایتخت آگاه شدند.

روز گذشته آخرین روز از نمایشگاه تخصصی مدیریت پسماند وزیر کشور از غرفه پسماند منطقه ۲۲ بازدید کرد.

احمد وحیدی وزیر کشور  با حضور در نمایشگاه تخصصی مدیریت پسماند از غرفه منطقه۲۲ بازدید کرد؛ در این بازدید وی در جریان خدمات دهی و فعالیت های شهرداری منطقه۲۲ در حوزه پسماند قرار گرفت.

نکته قابل توجه در  بازدید وحیدی وزیر کشور این بود که دقایق قابل توجهی در غرفه شهرداری منطقه ۲۲ حضور داشت و به شکل کامل از دستاوردهای حوزه پسماند منطقه آگاه شد. 

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر مهمانان غرفه پسماند منطقه 22 بودند و در جریان ایدهای جدید مدیریت شهری منطقه 22 در راستای فعالیت های پسماند قرار گرفت.

جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران نیز با حضور در نمایشگاه تخصصی مدیریت پسماند از غرفه منطقه۲۲ بازدید کرد.

در این بازدید وی در جریان خدمات دهی و فعالیت های شهرداری منطقه۲۲ در حوزه پسماند قرار گرفت؛ همچنین مهدی پیرهادی در جریان فعالیت های اداره پسماند شهرداری منطقه ۲۲ قرار گرفت و از نحوه اجرای طرح کاپ، غرفه های پسماند مستقر در محلات و طرح های در دست اجرای  منطقه با هدف تفکیک پسماند از مبدا آگاه شد.

شهردار منطقه ۲۲ به همراه معاون خدمات شهری منطقه در روز اختتامیه نمایشگاه تخصصی مدیریت پسماند از غرفه پسماند  بازدید کرد.

در این بازدید علیرضا علی بخشی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه گزارشی از فعالیت حوزه پسماند را به وحید رضا محمدی شهردار منطقه ۲۲ ارائه داد.

 در حاشیه این بازدید شهردار منطقه از روند سرعت بخشیدن به ایستگاه پردازش پسماند در بلوار کوهک خبر داد و گفت: در حال حاضر پسماند تر سه منطقه ۲۱،۵و۲۲ در بلوار کوهک جمع آوری می شود و همه روزه از این ایستگاه به آرادکوه انتقال پیدا می کند که با راه اندازی ایستگاه پردازش این مجموعه شاهد کاهش پسماند انتقالی به آرادکوه خواهیم بود.

وی افزود: بنای ایستگاه پردازش پسماند تر پیشرفت قابل توجهی دارد و تلاش داریم این مجموعه به سرعت مورد بهره برداری قرار گیرد تا حجم پسماندتر به منطقه آرادکوه باشیم.

شهردارمنطقه22 خاطرنشان کرد: طرح محله ای با رویکرد پسماند صفر که این طرح با مشارکت فعالان حوزه محیط زیست و پسماند در حال اجرا است و به شکل گروه های مردمی در سراهای محله صورت می گیرد، یکی از ویژگی های این طرح این است که پسماند به سه دسته تقسیم می شود، یک نوع پسماند تر که باقی مانده مواد غذایی است که می توان برای حیوانات مورد استفاده قرار داد، نوع دیگر پسماند تر از نوع پوست میوه که با خشک کردن و ارائه به غرفه ها برای دام مورد استفاده قرار می گیرد و نهایتا پسماند خشک که در چرخه بازیافت قرار می گیرد.

وی ادامه داد: پسماندهایی مانند بطری هایی از جنس پت در قالب طراحی المان های شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

محمدی به طرح گلماند نیز پرداخت و گفت: یکی از بزرگترین طرح های گلماند در بین مناطق 22 گانه در منطقه 22 با تنوع مختلف گل به شهروندان ارائه خدمات می کند. یکی از فعالیت استارت آپ ها در حوزه پسماند است که ورود فناوری و نوآوری در حوزه پسماند با هدف کاهش پسماند، تفکیک از مبدا و جمع آوری انتقال پسماند است که به دنبال جمع آوری ایده ها و نوآوری های حوزه پسماند در منطقه 22 هستیم.

محمدی تصریح کرد: اطلاعاتی در حوزه  پسماندهای میوه و صیفی جات مراکز میوه و تره بار برای تولید کود کمپوست و همچنین نوآوری جدید در صنعت چوب با سایر پسماندهای در این غرفه ارائه شده است.