به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حمید رضا حاجوی شهرداراین منطقه، با بیان خبر فوق اظهار کرد: شهرداری منطقه یک در راستای حفظ حقوق بیت المال، جلوگیری از  تضییع حقوق شهرداری، مبارزه با زمین خواری و در راستای بازگرداندن و تودیع اموال شهر با کسی تعارف ندارد و این امر را از وظایف مهم خود می داند و همه مدیران و شهرداران نواحی در چارچوب قوانین این موارد را با جدیت پی گیری می کنند تا در اسرع وقت تعیین تکلیف و مطالبات وصول شوند.

وی تخلیه ۱۳۰ متر مربع تجاری در دو طبقه در محدوده ناحیه سه شهرداری منطقه یک را یکی از اقدامات اجرا شده در چند روز اخیر دانست و گفت: با تخلیه ملک و تخریب آن، گذر تقاطع الفت آزاد و گره ترافیکی محدوده فوق مرتفع شد.

حاجوی تخریب ۶۰۰ متر مربع بنای غیر مجاز در خیابان نیروی زمینی به منظور صیانت از حقوق شهر و شهروندان در منطقه یک را اقدام دیگری دانست و افزود: در راستای برخورد با ساخت و سازهای غیر قانونی و بدون مجوز و به منظور صیانت از حقوق شهر و شهروندان و مبارزه با فساد، ۶۰۰ مترمربع بنای غیر مجاز واقع در طبقه سوم یک مجتمع تجاری تخریب شد.

شهردار منطقه یک رای کمیسیون ماده صد مبنی بر قلع و جمع آوری تغییر کاربری ۳۰۰ متر تراس رستوران دژاوو و مسقف نمودن و بهره برداری غیرقانونی از آن در راستای حفظ حقوق عمومی را اقدام دیگری دانست.

این مقام مسئول افزود: در همین راستا و همچنین رعایت مفاد بند ۷ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها،  ملک شهرداری منطقه یک به متراژ ۱۵ هزار و ۷۷۵ متر مربع که در تصرف افراد سودجو در محله گلابدره قرار داشت، در راستای مبارزه با زمین خواری و احقاق حقوق عمومی رفع تصرف شد.

وی تصریح کرد: ۴ هزار متر مربع از اراضی حریم شمالی تهران نیز در ارتفاعات شهرک قائم (عج) که توسط افراد سود جو بدون مجوز، درختکاری و سپس اقدام به سو استفاده  از حقوق مکتسبه و حق ریشه نموده بودند  رفع تصرف شد.