به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، همزمان با ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار شهردار منطقه ۷ با فرمانده ناحیه مقاومت شهید مطهری دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این دیدار نصراله آبادیان شهردار منطقه گفت: در تقویم ما روز پاسدار یک روز بسیار مهمی ست زیرا اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران مدیون و وام دار عزیزان پاسدار است که با از خودگذشتگی و ایثار پرچم عزیزمان را همواره برافراشته نگه داشته اند. 

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم با همکاری بیشتر بتوانیم فعالیت های موثر و مطلوبتری را در راستای خدمات رسانی به شهروندان انجام دهیم.

کاشت نهال با حضور پیشکسوتان و هنرمندان

همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی مراسم کاشت نهال با حضور شهردار و معاونین منطقه ۷ و جمعی از پیشکسوتان در خیابان پاکستان برگزار شد.

در جریان این مراسم نصراله آبادیان شهردار منطقه ضمن تاکید بر اینکه بهترین راه مقابله با معضل آلودگی هوا توسعه فضای سبز خواهد بود، گفت: به دلیل مرکزیت و وجود بافت فرسوده، این منطقه از سرانه فضای سبز پایینی برخوردار است بنابراین توسعه و کاشت درخت یکی از ویژه برنامه های است که در اولویت فعالیت های ما قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز وظیفه ملی است، خاطرنشان کرد:  درختکاری سنت حسنه ای است که در آموزه های دینی بر انجام آن تاکیدات فراوان شده است از همین رو ما از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در منطقه استفاده می کنیم تا تکلیف خودمان را در قبال شهروندان و از همه مهمتر آیندگان به نحو احسن انجام دهیم. 

در این مراسم تعدادی نهال با حضور شهردار منطقه ۷ و جمعی از هنرمندان، بازیگران و پیشکسوتان مقابل موسسه هنرمندان پیشکسوت واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان، بن بست حافظی کاشته شد.

استقبال از بهار 1401 با کاشت 100 اصله نهال مرکبات

همچنین در حاشیه مراسم روز درختکاری منطقه 7 که با حضور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، نصراله آبادیان تاکید کرد: امسال نیز مانند سنوات گذشته با هدف ارتقا فرهنگ حفظ محیط زیست و زنده نگهداشتن طبیعت کاشت نهال با کیفیت بالا در این منطقه انجام شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در قالب طرح پویش ملی ایران سرسبز و اجرای طرح درختکاری که از تاریخ ۱۵ دی ماه آغاز شد و تا ۲۱ اسفند ماه ادامه خواهد داشت، بیش از هزار و ۲۰۰ اصله نهال مثمر و ۳ هزار و ۵۰۰ اصله نهال غیرمثمر در معابر اصلی و فرعی و منازل شهروندان کاشته شده است.

شهردار منطقه ۷ با اشاره به اینکه در ۱۵ اسفند ماه، مصادف با روز درختکاری ۴ هزار اصله درخت مثمر در مساجد نواحی پنجگانه در بین شهروندان به صورت رایگان توزیع شد، گفت:  نهال درخت های چنار، زبان گنجشک و زیتون تلخ در طرح جدید کاشت نهال مثمر برای اولین بار در معابر این منطقه کاشته شده است.

گفتنی است در روز درختکاری ۱۰۰ اصله نهال مرکبات با حضور فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، شهردار و معاونین منطقه و جمعی از خانواده معظم شهدا در مقر فرماندهی ستاد نیروی انتظامی تهران بزرگ کاشته شد.