به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 2، علیرضا زاکانی شهردار تهران، در آیین بهره برداری از پروژه شبکه مترو تهران و ۵۶ پروژه شهری منطقه ۲ تهران  گفت: امروز روز شهادت شهید مهدی باکری است و از خاطرات باقیمانده وی بندگی، اخلاص، تلاش و کوشش و شهادت است و نخ تسبیحی این صفات جوهره خدمت به مردم است.

وی بابیان اینکه  در مسیر کاری که در شهر تهران بنا گذاشتیم، همه در منوال تحول و کالبد شهر، تغییر نرم افزاری و سخت افزاری شهر است،گفت: در افق ۱۰ ساله ۹۰ برنامه تعریف شده که در بازه زمانی مشخص شهر را بعد از ۱۰ سال به یک شهر چشم نواز تبدیل می‌کند، شهری که مردم آرامش، آسایش و نشاط و پایداری معیشتی را داشته باشند و دارای رتبه فرهنگی اجتماعی مناسب باشد.

شهردار تهران گفت: یکی از این وجوه در حوزه حمل و نقل شهری است که حاصل مترو، اتوبوس، تاکسی است. و این صد چهل و دو  ایستگاه مترو که اگر بناباشد خدمات شایسته ای ارائه دهند، باید هزار و ۱۰۰ واگن فعال داشته باشد اما در حال حاضر  دو سوم ، واگن های موجود به اورهال نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماه گذشته پیگیری کردیم که ۶۳۰ دستگاه واگنی که سالهای سال از طریق فایناس مقدمات ورودش قرار بود فراهم شود، نهایی شود، گفت: این نوید را باید بدهم که  این مسیر هموار شده و این تعداد در یک بازه زمانی، با تهاتر نفت وارد کشور می شود.

زاکانی افزود: علاوه بر این مجموعه های موجود از طریق تهاتر، به دنبال وارد ۷۰۰ واگن و  اورهال قطارهای موجود هستیم و مقدمات خرید ۱۰۵ دستگاه واگن ساخته شده در داخل کارش صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تکمیل  در ۷ خط متروی موجود،  اولویت اول ماست همچنین ۴ خط باقیمانده اگر توسعه یابد، خطوط مترو تکمیل شده است.

شهردار تهران گفت:  در شهر تهران بنا بر یک براورد چشم انداز ۲۰ ساله، خطوط مترو، ۱۰ میلیون مسافر را در روز جا به جا می کند و با تمهیدات صورت گرفته، در بازه ۴ تا ۵ ساله این خطوط فعال می شوند و می توانیم  شرایط حمل و نقلی تهران را با مترو بهبود بدهیم.

مهدی پیرهادی عضو شورای اسلامی شهر تهران  نیز در این  مراسم اظهار کرد: اجرای این پروژه‌ها باعث افزایش کیفیت زندگی و رضایت‌مندی شهروندان می‌شود. آلودگی هوا یکی از معضلات پایتخت است که توسعه حمل و نقل پاک به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند. امید است که با کمک دولت سرعت رشد حمل و نقل پاک و عمومی در تهران افزایش یابد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ایستگاه‌های مترو تهران باید به مکان‌های فرهنگی و هنری تبدیل شوند، افزود: ایستگاه‌های متروی شهرهایی نظیر مسکو با آثار هنری ارزشمند و فاخری تزئین شده است. باید مسافر از لحظه به لحظه حضور در مترو لذت ببرد و در این زمینه باید تقویت هویت ایرانی-اسلامی در شهر تهران مورد توجه قرار گیرد.

مهدی صالحی شهردار منطقه ۲  دراین مراسم با بیان اینکه امروز ۵۶ پروژه در قالب ۳۲ عنوان پروژه تقدیم شهروندان این منطقه می‌شودکه از دل خواسته‌های مردمی و محلات برآمده و اجرا شده است. گفت: تعدادی از پروژه‌ها در دوره مدیریت شهری گذشته آغاز و در دوره مدیریت فعلی به اتمام رسیده است و تعداد دیگری از پروژه‌ها در همین دوره آغاز و در مدت زمانی اندک تکمیل شده است.

وی دراشاره به  پل تندرستی یه عنوان یکی از پروژه های فرا منطقه ای تصریح کرد: این پل جهت اتصال دو فضای شهری و روی بزرگراه شیخ فضل الله نوری ساخته شده است. و در ادامه یا تکمیل این طرج  ۶۷ کیلومتر فضای شهری برای پیاده روی و استفاده از وسایل حمل‌ و نقلی نظیر اسکوتر و دوچرخه ایجاد خواهد شد.

صالحی  درادامه به اجرای اصلاح هندسی و طرح های ترافیکی اشاره کرد وگفت: دو پروژه براساس تماس تلفنی شهروندان با سامانه ارتباطی ۱۳۷ و ۱۸۸۸ بود که با اجرای آن‌ها رضایت‌مندی شهروندان حاصل شد.

شهردار منطقه ۲ تهران با بیان اینکه  سال ۱۴۰۱ همزمان با آغاز قرن جدید شده است که می‌تواند نویدبخش روزهای بهتری برای شهروندان تهرانی باشد،گفت: همزمان با اجرای طرح های شهری، با همت ومشارکت خیرین فعال منطقه، ۲ هزار بسته معیشتی (هر بسته به ارزش یک میلیون تومان)  تامین ودرآستانه سال نو در اختیار خانواده‌های نیازمند این منطقه قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه به ساماندهی آسیب های اجتماعی رود دره فرحزاد اشاره کرد وگفت؛ در حال حاضر با راهبری قرارگاه اجتماعی شهر تهران، حجم بسیاری از معتادان این محله به محل‌های مناسب منتقل شده‌اند.  و امید است که با اجرای پروژه عمرانی محدوده نظیر ایجاد جاده دسترسی، استقرار نگهبان پلیس و… دره فرحزاد به یکی از نقاط خوب شهری تبدیل شود.

شهردار منطقه ۲ در پایان گفت: اجرا وتکمیل پروژه‌های شهری همچنان ادامه خواهد داشت به طوری که حجم بیشتری از پروژه‌های‌ عمرانی آغاز و تحویل شهروندان‌ شود.

براساس این گزارش  همزمان با این مراسم، پل تندرستی با حضور حسین نظری، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران به صورت آنلاین افتتاح و به بهره برداری رسید.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران تاکید کرد: پل تندرستی و سایر پروژه‌ها حاصل زحمات و پیگیری‌های مدیریت شهری منطقه2 در راستای افزایش کیفیت زندگی شهری و ارائه خدمات بیشتر برای شهروندان عزیز و قدرشناس است.