به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۱، جلسه هیئات امنای مقبره شهدای این منطقه با هدف برنامه ریزی و لزوم تعیین کاربری فرهنگی این فضا با حضور شهردار منطقه۱۱، معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه، فرمانده ناحیه سلمان فارسی، رییس امور مساجد منطقه،نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، رییس بنیاد شهید منطقه۱۱ و جمعی از مدیران فرهنگی این منطقه برگزار شد .

 در این نشست، توسط سردار شیخی، نماینده بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، داوود غفارپور به عنوان مسئول حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس منطقه۱۱ منصوب و معارفه شد.

سید محمد موسوی در نشست هیئات امنای مقبره شهدای گمنام انقلاب اسلامی ضمن اشاره به لزوم بهره مندی جوانان از فضای معنوی مقبره شهدا گفت: باید فضایی را ایجاد کنیم تا مبدا و مقصد کلیه برنامه های فرهنگی این منطقه، فضای مطهر مقبره شهدای گمنام باشد .

 او ضمن اشاره به مقام دو شهید گمنام جوان در بوستان دامپزشک منطقه۱۱ افزود: نخستین گام در ایجاد فضای پاتوق فرهنگی برای جوانان در مقبره شهدای گمنام، ایجاد فضا و تعیین المان مذهبی برای مقبره است .

 موسوی افزود: با حفظ معماری مقبره باید طرحی ایجاد شود که با وجود معماری ایرانی اسلامی به فضای معنوی و مذهبی این مکان نیز توجه کند .

 

شهردار منطقه۱۱ خاطر نشان کرد: حسینیه موجود در مقبره شهدای گمنام منطقه۱۱ باید محفلی باشد برای برنامه های فرهنگی جوانان انقلابی .

 او در ادامه گفت: با کمک از جوانان خلاق و طراحان انقلابی باید فضاسازی مناسبی برای مقبره شهدای گمنام و حسینیه این فضا در نظر گرفته شود تا شرایط برای ایجاد پاتوق فرهنگی فراهم شود .

 سید محمد موسوی شهردار منطقه۱۱ در نشست معارفه مسئول حفظ و نشر آثار انقلاب اسلامی منطقه۱۱ و هیئات امنای مقبره شهدای گمنام این منطقه گفت: در نظر داریم که مبدا و مقصد کلیه امور فرهنگی این منطقه را، مقبره شهدای گمنام قرار دهیم .

 او یادآور شد: باید این موضوع را برای جوانان در نظر بگیریم تا الگوی زیست مومنانه را با کار و تلاش فرهنگی به نسل جدید معرفی کنیم .

در انتهای این برنامه سید محمد موسوی ضمن اشاره به لزوم همکاری تمام دستگاه ها برای انجام امور فرهنگی گفت: با تکیه بر دعای شهدا و توکل بر خداوند در نظر داریم برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان و شب های قدر را با محوریت مقبره شهدای گمنام این منطقه برگزار کنیم .

 

گفتنی است مقبره شهدای گمنام منطقه۱۱ به عنوان نگین معنوی این منطقه در بوستان دامپزشک واقع در خیابان آذربایجان قرار دارد و میزبان حضور شهروندان است .