به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به ضرورت احداث و ساماندهی شبکه جمع آوری آبهای سطحی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در معابر به ویژه در فصول بارندگی گفت: در راستای سیاستهای شهرداری تهران برای توسعه و به روز کردن شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی، احداث و بهسازی شبکه های اصلی و فرعی آب های سطحی امسال اجرایی می شود.

او به بهسازی انهار و نوسازی جداول و کانیو در نواحی چهارگانه اشاره کرد و افزود: به منظور جلوگیری از آبگرفتگی، در سال گذشته ۷۹۰۰ متر نهر در معابر منطقه احداث شد که در سال ۱۴۰۱ نیز ۶۵۰۰ متر نهر توسط عوامل اجرایی فنی و عمرانی اجرایی خواهد شد.

علی احمدی اظهار کرد : بر همین اساس، احداث و بهسازی شبکه های هدایت آب های سطحی با هدف سهولت در عبور و مرور، ارتقای سطح ایمنی معابر و مدیریت بحران در شرایط جوی نامناسب از پروژه‌های دارای اولویت منطقه محسوب می‌شود.

وی افزود :در همین راستا مرمت، بهسازی، نوسازی و توسعه شبکه فرعی جمع آوری آبهای سطحی مانند بهبود عملکرد و ظرفیت، اجرای روش های نوین و سرپوشیده سازی انهار و رسوب گیر در دستور کار است .

شهردار منطقه ۱۳ در ادامه با اشاره به اینکه  ساماندهی و رفع نواقص جداول، پل های فلزی ،دریچه وسنگدال در معابر از اقدامات عمرانی دیگر منطقه است گفت : برای تکمیل و ساماندهی شبکه جمع آوری و هدایت آب های سطحی در نقاط آبگیر، احداث  شیب سطحی معابر، احداث نهر در محلات ۱۳ گانه ، لایروبی انهار و کانال مدیریت روان آب ها امسال انجام می شود.

وی در پایان تاکید کرد : توسعه ، ایمن سازی و بهسازی شبکه اصلی و فرعی هدایت و جمع آوری آب  های سطحی یکی از مهمترین اقدامات زیر بنایی در مسیر افزایش تاب آوری شهر و توسعه پایدار به شمار می‌آید.