به گزارش اکونا پرس،

وحیدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درباره وضعیت تاورکرین(جرثقیل های برجی) های منطقه ۲۲ اظهار کرد: در این منطقه به دلیل وسعت و تازه تاسیس بودن، حجم ساخت و ساز نسبت به سایر مناطق شهر تهران قابل توجه است که بخشی از این ساختمان ها به شکل بلند مرتبه صورت می گیرد و این ساخت و سازها نیازمند تاورکرین است.

شهردار منطقه ۲۲ افزود: در حال حاضر ۱۷۴ تاور کرین در این محدوده از تهران وجود دارد که بخشی از این تاور کرین ها به دلیل متوقف ماندن ساخت و ساز چند سالی مورد استفاده قرار نگرفته است، به نوعی مورد ارزیابی قرار نگرفته و احتمالا براثر مرور زمان دچار مشکلاتی شده است که برای اینکه حادثه ای پیش نیاید به مالکان پروژه های در حال ساخت اخطارهایی صادر شده است.

علی بهرامی معاون معماری و شهرسازی شهرداری این منطقه نیز در این خصوص به خبرنگار شهر گفت: تاورکرین ها به دو روش مورد تایید مراجع ذیصلاح قرار می گیرند، نخست تجهیزات آنها و دوم اپراتور( فرد هدایت کننده) که باید تائیدیه های لازم را از شهرداری دریافت کنند و شهرداری نسبت به کنترل تائیدیه ها اقدام می کند.

وی ادامه داد: تائیدیه های تاور کرین ها به شکل مداوم صورت می گیرد و باید مورد ارزیابی قرار گیرد. در کمیته ایمنی شهرداری منطقه موضوع تاورکرین های ناایمن مورد بررسی قرار گرفته است و در مرحله نخست قرار شد شهرداری های نواحی شش گانه اقدام به شناسایی و سپس صدور اخطار کنند که این امر محقق شده است. درصورت عدم ارائه ایمنی و استحکام تاورکرین و عدم ارائه تائیدیه اپراتور فعالیت تاورکرین مجاز نخواهد بود و در صورت بهره برداری از این گونه تاورکرین ها تخلف محسوب شده و از ادامه فعالیت آن جلوگیری می شود.