به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر «حجت‌الله عبدالملکی» در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در زمینه آخرین وضعیت پایگاه رفاه ایرانیان، گفت: برخی دستگاه‌ها داده‌ها و اطلاعات آماری خود را در اختیار این پایگاه قرار دادند، این سامانه در حال حاضر فعال است و دهک‌بندی جامعه را مشخص می‌کند البته ما به دنبال اخذ اطلاعات سایر دستگاه‌ها و ثبت داده‌های آماری آنها در سامانه‌ هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تا زمانی که همه دستگاه‌ها به سامانه پایگاه رفاه ایرانیان متصل شوند، دهک‌بندی در سیستم به صورت محتاطانه انجام می‌شود یعنی ما فرض کردیم که افراد خودرو، ملک، حساب بانکی، سهام و سفر خارجی ندارند، هر زمان که داده‌ها و اطلاعات آنها در سیستم ثبت شود، دهک‌بندی‌ها اصلاح و تکمیل خواهد شد.

عبدالملکی با تشریح راهکارهای تعبیه شده برای برخورد با دستگاه‌هایی که همکاری نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: ضمانت خوبی در تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ لحاظ شده و به موجب این تبصره همه دستگاه‌ها مکلف شدند تا اطلاعات خود را در اختیار قرار دهند.

وی تصریح کرد: رئیس محترم جمهور هم در هیئت دولت بر این موضوع تأکید کردند که با دستگاه‌های خارج از هیئت دولت مانند نیروی انتظامی و برخی بخش‌های قوه قضاییه نیز مکاتبه و پی‌گیری شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تکمیل اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان طبیعتاً نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها دارد، بیان کرد: دستگاه‌ها با این ضمانتی که در قانون بودجه دیده شده، قطعاً همکاری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: تکمیل اطلاعات و ثبت داده‌های آماری در پایگاه رفاه ایرانیان، کمک‌رسانی به بخش‌های ضعیف و کم درآمد جامعه را تسهیل خواهد کرد.