به گزارش اکونا پرس،

در پیام تسلیت شهردار منطقه ۲۲ آمده است؛ نخبگان افراد تاثیر گذار جامعه هستند و برادر فرهیخته نادر طالب زاده از نخبگان ساکن در منطقه ۲۲ بود که سالیان سال در حوزه رسانه فعالیت داشت و از افراد تاثیر گذار در جامعه به حساب می آمد، لذا درگذشت این فرهیخته کشورمان را به ملت شریف ایران اسلامی و خانواده محترم مرحوم تسلیت عرض می کنم.

این مقام مسئول مدیریت شهری مرحوم طالب زاده را الگوی جوانان انقلابی دانست و تاکید داشت: همواره  این مرحوم برای سربلندی ایران اسلامی تلاش می کرد و این تلاش ستودنی و ماندگار خواهد ماند. 

مرحوم طالب‌زاده ، چهره ای انقلابی و دانشگاهی بود که در تبیین و تشریح رهنمون های مقام معظم رهبری در عرصه بین المللی و روشنفکری ، استادی تاثیر گزار بود.گفتنی است، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه ۲۲ چندی پیش در سلسله دیدار با نخبگان به دیدار و عیادت نادر طالب زاده چهره انقلابی کشورمان که ساکن منطقه ۲۲ بود رفت.

شایان ذکر است، طالب‌زاده دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا است. او فعالیت هنری را از ۱۳۵۹ در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های این چهره می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

طالب زاده امروز در ۶۹ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران دار فانی را وداع گفت.