به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، وی با اشاره به هفته ملی سلامت که از هفدهم الی بیست و سوم اردیبهشت ماه است، گفت: هفته سلامت، فرصت مغتنمی است تا اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت به عنوان یکی از حقوق اساسی شهروندان و همچنین نقش مشارکت مردم و ... به منظور ارتقاء کیفیت سلامت شهروندان، مورد تاکید و بررسی قرار گیرد.

 حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز در این باره گفت: اداره سلامت منطقه با شعار "سلامت ما، حال خوب ما" در اولین روز از هفته سلامت به برگزاری ویژه برنامه هایی از جمله کلاس های آموزشی در سرای محلات، تقدیر از پرسنل درمانگاه یاس و ... اقدام کرد، این برنامه‌ها با هدف ارتقاء سطح کمی و کیفی سلامت شهروندان، رسیدن به حال خوب در تمام مراحل زندگی، توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی شهروندان متناسب با سبک زندگی ایرانی- اسلامی و ... به صورت مردم محور اجرا می شود.

او با اشاره به برخی از برنامه های این معاونت در هفته سلامت، تصریح کرد: برپایی میز خدمت سلامت محور در مساجد و بوستان شهربانو، گذر سلامت (ارائه خدمات سلامت محور)، ارائه خدمات مشاوره روان شناسی، مشاوره و ویزیت پزشک، غربالگری فشار خون، قند خون، تب سنجی و اکسیژن خون، مشاوره تغذیه و مامایی، برگزاری کارگاه های آموزشی سلامت محور در سرای محلات نه گانه، برنامه هایی ویژه افراد دارای معلولیت و سالمندان و ... از جمله برنامه هایی است که به‌ مناسبت گرامیداشت این هفته در منطقه اجرا خواهد شد.