به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی منطقه ۶، مسعود رنجبریان، در جلسه مشترکی که در ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با رییس آموزش و پرورش منطقه ۶ برگزار شد با اشاره به اهمیت موضوع تربیت و آموزش در دستیابی به شهروندان مسئول و آگاه، خاطرنشان کرد: انتقال درست مفاهیم آموزش شهروندی هدف مشترک آموزش‌وپرورش و مدیریت شهری است چرا که با گسترش میزان همکاری و آموزش، دانش آموزان و خانواده‌هایشان و فرهنگ‌سازی مستمر، می‌توان بسیاری از مشکلات شهری را به صورت ریشه‌ای و اصولی رفع کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: وظیفه مهم آموزش و پرورش در واژه پرورش آن نهفته است که در واقع مترادف با «جامعه پذیری» است؛ لذا لازم است توجه ویژه ای به گسترش و نهادینه کردن مفاهیمی چون آموزش کار تیمی با رویکرد مهارت آموزی و کم رنگ کردن آموزش های فردی در دوران کودکی داشت.

خلاء تربیتی ناشی از حضور کم والدین در کنار فرزندان باید پر شود

حمید ضیاء پور رییس آموزش و پرورش منطقه ۶ ضمن تایید صحبت های رنجبریان از  پیشنهاد شهردار برای افزایش میزان همکاری بین این دو نهاد استقبال کرد و گفت: یکی از معضلات و بحران های مهم جامعه همین شکاف تربیتی است که لازم است آموزش و پرورش  این فاصله تربیتی بین تعطیلی مدارس و حضور والدین را به درستی مدیریت کند که از مهم ترین آموزش هایی که می توان در این خلاء به دانش آموزان و خانواده های آنها منتقل کرد بحث مسئولیت پذیری اجتماعی و شهروندی است.

وی ضمن اشاره به تغییر شکل زندگی که گاهاً نشات گرفته از مسائل و موضوعات اقتصادی است. مدیریت شکاف و خلا تربیتی ناشی از حضور کم والدین در کنار فرزندان را از موضوعات مهم نیازمند برنامه ریزی و سرمایه گذاری خواند و اظهار کرد:  این نارسایی ها نیاز مبرم به اقدامات زیرساختی دارد و طبعاً همکاری آموزش و پرورش و شهرداری، می تواند ما را در دستیابی به نتیجه مطلوب و شهروند آگاه، که  به مسئولیت های خویش در قبال شهر و اجتماع  آگاهی دارد نزدیک کند. 

بر اساس این گزارش در این نشست ، مقرر شد تفاهمی نامه ای بین شهرداری منطقه ۶ و آموزش و پرورش این منطقه با محوریت فعالیت های فرهنگی و ظرفیت های بین سازمانی منعقد گردد تا خدمات مطلبوتر و اثرگذارتری به شهروندان قلب پایتخت از سوی دومجموعه ارائه گردد.

امیر کچویی منش معاون مالی و اداری آموزش و پرورش منطقه ۶ ، سعید تیموری سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی و ابراهیم وجدانی مشاور شهردار و مدیر روابط عمومی منطقه ۶ در این جلسه حضور داشتند و به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است به رسم یادبود رییس آموزش و پرورش منطقه ۶ ، تابلوی تمثال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را که توسط دانش آموز مقطع متوسطه با تکنیک سیاه قلم به تصویر کشیده شده بود، را به عنوان اثرهنری فاخر به شهردار منطقه ۶ اهدا نمود.