به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳ ، محمد هادی علی‌احمدی،  شهردارمنطقه با بیان اینکه پویش یکشنبه های اهدای خون محله محور شهر تهران که هر هفته برگزار می شود ، این بار به محله شورا در منطقه۱۳ می رسد، افزود : در راستای طرح یکشنبه های اهدای خون، هر فعالیتی که لازم باشد را برای فرهنگ سازی و گسترش این طرح انجام می دهیم و از شهروندان می خواهیم به این پویش همگانی بپیوندند.

او هدف از این طرح را ترویج هبه خون بین شهروندان و زندگی بخشیدن به بیماران نیازمند به خون عنوان کرد و گفت: این طرح در دومین یکشنبه خرداد ماه از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب در سرای محله شورا اجرایی می شود.

به گفته او ، تیم سیار یکشنبه‌های اهدای خون با استقرار در  ساختمان محله شورا  واقع در ناحیه ۳  از کارکنان و شهروندانی که داوطلب اهدای خون هستند ، خون گیری می کند .

شهردار منطقه۱۳ با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور در دو سال و نیم گذشته و به تبع آن کاهش اهدای خون افزود: تفاهم نامه ای بین شهرداری تهران و سازمان انتقال خون برای ترویج فرهنگ اهدای خون  در محلات شهر تهران منعقد شده است.

او خاطر نشان کرد: جلسه ای به منظور هماهنگی اجرای بهتر طرح، با حضور احمدی مدیر سلامت منطقه و  دکتر مهدی زاده مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران ،دکتر ناظمی معاون هماهنگی واحد سیار اهدای خون استان تهران، معتمدین و هیات امنای مساجد سطح منطقه برگزار و تصمیمات و تمهیداتی برای اجرای هر چه بهتر طرح اتخاذ شد.