به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، در این نشست نصراله آبادیان شهردار منطقه گفت: یکی از موضوعات مهم در شهر بحث ایمنی و تاب آوری شهری است از همین رو ایمنی ساختمان هایی که شهروندان در آنها زندگی می کنند از مهمترین موضوعاتی است که باید به آنها پرداخته شود، قانونگذار هم وظایف همه دستگاه ها را در این بخش مشخص کرده و در شهرداری تهران تقسیم بندی ها انجام شده و معاونت های خدمات شهری و محیط زیست و شهرسازی به عنوان نهادهایی هستند که مسئولیت هایی در این بخش دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در منطقه 7 باید برنامه هایی داشته باشیم که براساس آنها مجموعه هایی که دارای اهمیت بالایی هستند را بازبینی کنیم، ما معتقدیم اگر وظایف تقسیم بندی شود و به صورت ناحیه ای انجام شود تاثیرپذیری بیشتری خواهد داشت، بنابراین یکی از مصوبات این جلسه این موضوع خواهد بود که براساس تصمیم هایی که اتخاذ می شود همین تصمیمات در نواحی هم اجرایی شود یعنی برای ساختمان هایی که ضریب ایمنی آنها پراهمیت است و در جغرافیای هر ناحیه قرار دارد پس از تشکیل پرونده برای آنها موضوعات مربوطه به صورت روزانه بررسی شود.

شهردار منطقه 7 تاکید کرد: ما تجارب بسیار خوبی در بحث ایمن سازی ساختمان ها در شهرداری تهران داریم، بعد از حادثه پلاسکو به موضوع ساختمان های نا ایمن در شهر تهران توجه ویژه ای شد و سازمان های متولی در این امر دقت بیشتری را به خرج دادند.

وی خاطرنشان کرد: اولین اقدام ما در بحث ایمنی ساختمان ها تشکیل یک جامعه آماری دقیق است زیرا از طریق جامعه آماری ما می توانیم نقشه راه مناسب برای خودمان ترسیم کنیم. متولی تهیه این جامعه آماری سازمان آتش نشانی است، براساس گزارش سازمان آتش نشانی باید مشخص شود چند ساختمان نا ایمن داریم که این آمار به عنوان یک بانک اطلاعاتی محسوب و براساس جغرافیایی که دارند در میان نواحی پنجگانه توزیع خواهد شد.

آبادیان تاکید کرد: ما باید از تمام ظرفیت های خود در منطقه استفاده کنیم و رویکرد پیشگیری را در راس فعالیت ها قرار دهیم زیرا محصول کار پیشگیری این است که حادثه ای اتفاق نخواهد افتاد، در خصوص بررسی ایمنی ساختمان ها باید وحدت رویه داشته باشیم زیرا زمانی پروژه ای به موفقیت خواهد رسید که وحدت رویه در آن رعایت شود.

وی با تاکید بر اجرای ممیزی و بررسی ایمنی ساختمان های مرتبط با شهرداری منطقه، گفت: در حوزه بحران باید بروی بحث مانورها توجه ویژه داشته باشیم تا آمادگی افراد در زمان وقوع حادثه بالاتر برود.

در ادامه این نشست معاونین و مدیران منطقه به تشریح اقدامات انجام شده از سوی آنها در زمینه شناسایی ساختمان های نا ایمن پرداختند و مقرر شد تا هر دو هفته یک بار جلسه ای تشکیل و در مورد هر یک از ساختمان های معرفی شده، تعیین و تکلیف انجام شود.