به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵ ، بعد از ظهر روز گذشته، مراسم بزرگداشت شهدای ۱۵ خرداد برگزار و مزار شهدا با حضور حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، شهردار منطقه ۱۵ و اعضای ستاد هماهنگی بزرگداشت شهدای ۱۵ خرداد، مدیرکل بنیاد شهید شهر و شهرستان‌های استان تهران، نیروهای نظامی و انتظامی، و جمعی از خانواده شهدا و مردم قدرشناس تهران گلباران شد.

حجت الاسلام ابوترابی در این مراسم بر لزوم توجه به فرهنگ ایثار و شهادت شهدای ۱۵ خرداد تاکید کرد

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران گفت: کسانی که قیام ۱۵ خرداد را خلق کردند، هیچ انگیزه ای جز انگیزه دینی و دفاع از مرجعیت و روحانیت نداشتند که این اصل، مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل نیز بود.

 وی اظهار داشت: مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی ملت ایران که از جایگاه عظیم و برجسته‌ای برخوردار است، حرکت در مسیر ارزش‌های اسلامی است که موجب شده تمام جهان انقلاب مردم ایران به رهبری امام راحل را با این خصوصیت شناخته و آن را تحلیل کنند.

 وی تصریح کرد: قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، حرکتی استثنایی است که با مدیریت و زعامت رهبری باکفایت، فقیه هوشمند، عارف برجسته، حکیم در تراز بالا و یک شخصیت سیاسی بصیر و هوشمند امام خمینی به عنوان یک اسلام شناس، فقیه و مرجع دینی هدایت شد و اگر امروز در ادامه راه امام، زعامت و مدیریت و رهبری انقلاب اسلامی نه در ایران که در جهان اسلام در کف با قدرت یک فقیه، مجتهد و اسلام شناس هوشمند و شجاع نبود، انقلاب از مسیر خود منحرف می‌شد.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران ایستادگی در برابر نظام سلطه را به عنوان دیگر عامل پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب می فرمایند مراقب باشید که از انقلاب اسلامی هویت زدایی نشود به این معناست که از ارزش‌هایی که به واسطه زعامت، رهبری و مدیریت الهی به دست آمده و ایستادگی در برابر نظام سلطه  است حراست کرد.

وی از همسویی جهان اسلام با ایران اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای قیام ۱۵ خرداد یاد کرد و افزود: دیروز ملت ایران در میدان قیام خونین ۱۵ خرداد به تنهایی در برابر نظام سلطه ایستادگی کرد ولی امروز امت اسلامی محور مقاومت، مردان و جوانان سلحشورعراق، لبنان، فلسطین یمن، سوریه و جهان اسلام در کنار مردم ایران قرار گرفته جریان قدرتمندی را برای مقابله با استکبار ایجاد کرده‌اند.

 امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امروز امت اسلام در سایه فریاد بلند امام راحل و تداوم آن به دست توانای رهبر معظم انقلاب اسلامی به هویت انقلابی و اسلامی خود بازگشته است و مسلمانان مفتخرند که به سلاح الله اکبر مجهزند.

 شهردار منطقه ۱۵: نماد شهدای پانزده خرداد در باب الرضای تهران ایجاد می شود.

 سیدمهدی صباغ شهردار منطقه در این مراسم ضمن خیرمقدم به مسوولان و خانواده معظم شهدا و مردم مومن و همیشه در صحنه؛ از حضور پرشور تمام شرکت کنندگان در مراسم تشکر کرد. 

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام پانزده خرداد سال ۴۲ که مقدمه پیروزی انقلاب اسلامی ۵۷ را فراهم کردند، خاطر نشان کرد: این شهدا مظلوم ترین شهیدان انقلاب اسلامی بودند که با از خودگذشتگی و بدون اینکه مراسمی در تاریخ داشته باشند، تاریخ ساز شدند.

 صباغ با اشاره به اینکه این شهدا غریبانه و بدون مراسم، بدون اطلاع و حضور خانواده ها در گورستان مسگرآباد دفن شدند، اظهار کرد: بنا داریم با همکاری بنیاد ۱۵ خرداد و خادمان رضوی نماد در خور شان این شهدا را  که در راه دفاع از مرجعیت و ولایت جان خود را تقدیم اسلام کردند، در باب الرضای تهران ایجاد کنیم.

 گلباران مزار شهدای ۱۵ خرداد ۴۲ و اهتزاز پرچم حرم رضوی  

بر اساس این گزارش، در انتهای مراسم مسئولان و خانواده معظم شهدای حاضر مزار شهدا را گلباران کرده و با ذکر فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

 شایان ذکر است، در پایان به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت؛ پرچم حرم علی بن موسی الرضا (ع) با حضور خادمان حرم رضوی در بزرگراه امام رضا (ع) جنب مزار شهدای ۱۵ خرداد به اهتزاز در آمد.