به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵،  آقامحمدی عضو ستاد  تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد توانمندسازی محلات محروم کشور در این مراسم با اشاره به اینکه رشد در محلات جز با رشد مردم آن محله امکان‌پذیر نیست، گفت: در هر زمینه ای باید با تمرین، کار و باهم بودن پیش برویم. فوتبال یک ورزش تیمی است و یک نوع تمرین زندگی است.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در ۱۱۰ محله محروم کشور برگزار شده اظهار امیدواری کرد سال آینده این مسابقات در ۲۰۲۰ محله کشور و با حضور ۴۸۰ هزار بازیکن از محلات برگزار شود. 

آقا محمدی در ادامه به تاریخچه شروع طرح استعداد یابی ورزش بین ۱۱۰ محله محروم و تمرین های فشرده آنها پرداخت و خاطر نشان کرد: به زودی تفاهم نامه ای با فدراسیون فوتبال از طرف ستاد تحول امضا می شود تا افراد توانمند و با استعداد از ۲۰۲۰ محله ایران  برای همگانی کردن فوتبال شناسایی و معرفی شوند.

 رئیس ستاد توانمندسازی محلات محروم کشور سپس با تاکید بر اینکه امروز ۶ میلیون نفر بیمه سلامت دارند، افزود: از سال گذشته شرایط برای بیمه ۲۰۲۰ محله فراهم شده و اگر کسی بیمه سلامت دریافت نکرده او را به بیمه سلامت محل معرفی کنید.

آقامحمدی همچنین به فرایند خانه دارشدن و برنامه ریزی چندساله برای آنها تاکید کرد و یادآور شد: بر اساس توافق نامه ای که هفته گذشته بین وزیر مسکن و شهرسازی، مدیرعامل بانک مسکن، رئیس اتاق تعاون ایران و ستاد تحول محلات ۲۰۲۰ کشور انجام شده، از میلاد امام رضا (ع) امکان ثبت نام ۳۰۰ هزار نفر از مستاجران برای خانه دار شدن فراهم شده تا براساس توانایی مالی آنها وام و تسهیلاتی در نظر گرفته و برنامه ریزی چندساله ای برای خانه دار شدنشان انجام شود. 

براساس این گزارش، سیدمهدی صباغ شهردار منطقه در ابتدای مراسم ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: برای دومین بار توفیق برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی را داریم و در مجموع تلاش ما بر این است که خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم.

بر پایه این گزارش، دکتر عسگری معاون اجتماعی و امور استان های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) نیز در این مراسم از همکاری نهادهای ذیربط برای برپایی مسابقات تشکر کرد. 

این گزارش حاکیست، در این مراسم به مناسبت میلاد امام رضا (ع) پرچم حرم رضوی در میان جمعیت گردانده شد. 

شایان ذکر است، در این مسابقات تیم اتحاد پارس از منطقه ۲۰ و تیم شهدای بیسیم از منطقه ۱۵ به ترتیب مقام های قهرمانی و نائب قهرمانی رده جوانان و تیم شهدای شهرداری و تیم بهمن پارس نیز به ترتیب مقام های قهرمانی و نائب قهرمانی رده نوجوانان را کسب کرده و کاپ و مدال و جوایز خود را دریافت کردند.