به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمد هادی علی‌احمدی، شهردار منطقه با بیان اینکه بازارچه شهرستانی یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید منطقه محسوب می‌شود،  افزود: این بازارچه که قدمت آن به دهه ۳۰ برمی‌گردد، به دلیل فرسودگی نیازمند رسیدگی بیشتر و بازسازی است که از این‌رو، شهرداری منطقه۱۳ با همکاری سازمان زیباسازی، نوسازی و بازسازی محیطی آنجا را در دستور کار قرار داده‌ است.  

او در خصوص اقدامات و سیاست های اجرایی بهسازی محیطی بازارچه شهرستانی افزود:تغییرات و اقدامات در دو بخش مدنظر است که موجب ارتقای امنیت و زیبایی بصری بازار می شود. 

او ادامه داد : تغییرات در بخش اول شامل تغییر کف وضع موجود (آسفالت) به کفپوش بتنی به ضخامت ٨ سانتیمتر و اصلاح شیب بندی معابر است. 

شهردار منطقه۱۳ اضافه کرد: بخش دوم اقدام جهت بازپیرایی جداره و همسان سازی تابلو ها، کرکره و ویترین مغازه می باشد که این اقدام شامل حذف زوائد بصری نیز می شود.

شهردار منطقه ۱۳ تقویت حضور پذیری و همه شمول بودن، حفظ، تقویت و معاصر سازی بستر موجود و ارتقای هویت و حس مکان، پیش‌بینی تحقق پذیری طرح در چهارچوب مشارکت مردمی و تامین منابع را از اهداف این طرح برشمرد.

علی احمدی خاطر نشان کرد :بازارچه شهرستانی، فضایی پیاده رو مدار، سرزنده، پویا و دارای مراکز  خدماتی کارا جهت خرید شهروندان تهرانی است.

او با بیان اینکه در حال حاضر، هماهنگی لازم با ادارات و سازمان ها جهت حفاری مورد نیاز در محدوده انجام شده است ، یادآور شد: علاوه بر بازدید های میدانی مشترک، جلسات مختلفی با حضور کسبه به منظور پیشبرد هر چه بهتر طرح برگزار شده است .