به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمدهادی علی احمدی، شهردار منطقه۱۳ با بیان اینکه فراهم‌ آوردن شرایط مناسب برای گذران اوقات فراغت شهروندان نیازمند توجه به بسترهای کالبدی، فرهنگی و اجتماعی متناسب هر شهرو محله است، گفت: شهرداری باید سیاست‌ها و ریل‌گذاری‌های فرهنگی و اجتماعی را به گونه‌ای تنظیم کند تا شهروندان، ورزش را در سبد نیازهای اساسی خانوار قرار دهند که دستاورد آن ایجاد نشاط اجتماعی خواهد بود.

وی افزود: امروزه ورزش و به ویژه ورزش‌های همگانی موجب افزایش امید به زندگی از طریق ارتقای سلامت افراد جامعه می‌شود، به همین سبب یکی از شاخص‌های توسعه‌ی انسانی در جوامع قلمداد می‌شود و بهره‌وری نیروی کار جامعه را بالا می‌برد و از این راه به توسعه‌ی همه جانبه‌ی آن جامعه کمک می‌کند.

شهردار منطقه ۱۳ در ادامه برگزاری ورزش صبحگاهی در  بوستان ها و مجموعه های ورزشی، برپایی همایش پیاده روی، میزبانی دوشنبه های ورزشی مناطق ۲۲ گانه در پنجم مردادماه، مسابقات درون ایستگاهی صبحگاهی و....را از جمله برنامه های منطقه در راستای تحقق ورزش همگانی و نشاط جمعی عنوان کرد.

محمد هادی علی احمدی گفت:در واقع رویکرد ما بر اساس خانواده‌ها است و در خانواده نیز توجه به بخش بانوان و کودکان برای ما حائز اهمیت می باشد چرا که هر چقدر بیشتر به این قشر توجه کنیم شادابی و نشاط بیشتری را در جامعه در آینده شاهد خواهیم بود. 

وی افزود : با هدف برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها، نیازها، خواسته‌ها و حقوق کودکان امروز، ارتقای امید و پویایی کودکان و به منظور حفظ رشد و سلامت جسم و روان آنان برگزاری جشنواره بادبادک ها از دیگر برنامه های مدیریت شهری در تابستان۱۴۰۱ می باشد.

شهردار منطقه ۱۳ در ادامه با تاکید بر محله محوری و توجه ویژه به محلات  از برگزاری مسابقات محلات و مسابقات" قهرمان محله" در  دو بخش تیمی شامل  بسکتبال، والیبال،داژبال و همچنین انفرادی در زمینه آمادگی جسمانی، ژیمناستیک، تنیس رو میز، شنا، بدمینتون و...از اول تیرماه تا پایان شهریور ماه خبر داد.

او برگزاری مسابقات فوتسال نونهالان، مسابقات سوارکاری ،برگزاری همایش پلوکینگ ( پاکسازی طبیعت توسط ورزشکاران) و... از دیگر برنامه های منطقه در تابستان سال جاری برشمرد. 

شهردار منطقه۱۳ با اشاره به افتتاحیه مسابقات محلات  در مجموعه ۱۲ هزار نفری آزادی با حضور شهردار تهران خاطر نشان کرد: با هماهنگی صورت گرفته، جمعی از  شهروندان ساکن این منطقه  به این مراسم اعزام می شوند.