به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱ در ابتدای این نشست گفت: بدون مشارکت شهروندان، اداره مطلوب یک شهر تقریباً غیرممکن خواهد بود. در این میان برقراری ارتباط صحیح و تعامل منطقی با شهروندان حائز اهمیت و نقش روابط عمومی‌ها در چنین سازمانی نقشی بی‌بدیل و تعیین‌کننده به‌نظر می‌رسد که به هیچ عنوان قابل مقایسه با روابط عمومی نهادهای دولتی و بخش خصوصی نیست؛ چرا که در نهادهای دولتی اکثراً بودجه از طریق دولت تامین و معمولاً نقش مردم و رضایت آنها چندان تأثیری در امورات چنین سازمان‌هایی ندارد، درصورتی که در شهرداری‌ها، رضایت و عدم‌رضایت شهروندان مستقیماً در نحوه اداره شهرها تأثیر می‌گذارد.

محمد رضا پارسیان اظهار داشت: نقش کارشناسان خبری معاونت ها و نواحی در امر اطلاع رسانی به موقع و همراهی با کارشناسان اداره روابط عمومی در پوشش خبری و تصویری برنامه ها و بازدیدها بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: ناحیه سه منطقه ۲۱ با داشتن معابر بزرگراهی مهم، محلات پرجمعیت، استقرار صنایع و کارخانجات متعدد و تردد بیشمار جمعیت شناور و کارکنان شرکت های تولیدی، در امور مرتبط با حوزه شهری به خصوص پسماندها دارای حجم کاری بسیار بالایی می‌باشد.

پارسیان افزود: تعامل دوجانبه اداره روابط عمومی منطقه ۲۱ با نواحی سه گانه در انعکاس مطالب خبری می‌تواند در زمینه ایجاد تصور مثبت از خدمات ارزنده شهرداری در حوزه های مختلف مرتبط با حوزه شهر و شهروندی نقشی جدی را ایفا کند.

در ادامه این جلسه شهردار ناحیه سه منطقه ۲۱ گفت: روابط عمومی ها به عنوان شناسنامه سازمان، خدمات و اقدامات انجام شده را به سمع و نظر مردم می رسانند. این وظیفه خطیر بر عهده مدیر و کارشناسان این حوزه است و کار تخصصی آنان را بیش از سایر ادارات حساس و پرتنش خواهد کرد.

روح ا... فلاحی اظهار داشت: ارائه خدمات شایسته به شهروندان جزء وظایف ذاتی سازمان بزرگ شهرداری تهران است و این مهم در سطح ناحیه سه با تلاش و پیگیری همکاران خدوم ما در حوزه های مختلف اجرایی درحال پیگیری است.

فلاحی همچنین یادآور شد: تهیه بانک اطلاعاتی به روز از ساختار جمعیتی، آمار صنایع، سرانه های خدماتی، وضعیت فعلی معابر و بوستان ها با همراهی معاونت برنامه ریزی می‌تواند زمینه ساز رقم خوردن طرح هایی کارآمدتر و همچنین تحقق شناختی بهتر از جامعه آماری محله ها باشد.

گفتنی است؛ در این نشست از یکشنبه های روابط عمومی، معاون ناحیه، مدیران حوزه های شهرسازی، خدمات شهری، عمرانی، مالی، اجتماعی، و کارشناس خبری ناحیه به بیان مسائل و راهکارهای لازم درخصوص تسریع روند اطلاع رسانی ها پرداختند‌.