به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه بر ضرورت پیوند و تفاهم ذهنی و فکری نسل قدیم و جدید بر اساس معیار های صحیح اشاره کرد و افزود: یکی از مشخصه ها و ویژگی های متفاوت این دوره از مسابقات نشاط سالمندی شهر تهران این است که نوجوان ها در کنار پدر بزرگها و مادر بزرگها با یکدیگر به رقابت می پردازند، این همزبانی و ارتباط، هم روحیه سالمندان را به شادابی و نشاط چمی برد، هم جوانان را از تجربه های برتر بزرگ ترها برخوردار می سازد.

شهردار منطقه۱۳  با بیان اینکه باید میان قشر سالمند و قشر جوان و نوجوان، تفاهم و پیوند به وجود آید افزود : رقابت های نشاط سالمندی در مناطق فرصتی برای پیوند و ارتباط نسل امروز و دیروز به وجود آورده است .

او به برگزاری دوره مسابقات نشاط سالمندی در شهر تهران اشاره کرد که دوره مقدماتی آن در مناطق در حال برگزاری است و افزود: همزمان با آغاز این دوره از مسابقات،  ٣٧ تیم از سالمندان منطقه شرکت کردند که بازی ها به شکل  گروهی و شش نفره انجام و هر تیم متشکل از ۵ سالمند و یک نوه ٩ الی ١٣ ساله بود. 

شهردار منطقه ۱۳، دایره و سنگ، کوزه بر سر، خانه رویایی و سطل آب را از بازی های این دوره اعلام کرد و افزود : تیم ها با یکدیگر  در بازی مذکور  واقع در بوستان پیروزی رقابت کرده و میانگین امتیازاتشان مشخص شد که در انتها به چهار تیم  از محلات آشتیانی، حافظیه و شهید اشراقی برگزیده و به ٢۴ نفر از سالمندان جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

محمد هادی علی احمدی اضافه کرد: این برنامه که به منظور فرهنگسازی و ترویج نشاط و زندگی سالم در دوران سالمندی برگزار شد، شامل بخش های متنوعی از جمله بخش‌های هنری، مسابقات ورزشی، مشاوره و آموزش های بهداشتی ویژه سالمندان بود.

او خاطر نشان کرد: به زودی ، سومین دوره مسابقات نیمه نهایی نشاط سالمندی در پهنه شرق تهران به میزبانی این منطقه برگزار خواهد شد.