به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، وحیدرضا محمدی در این باره گفت: بوستان لتمان کن یکی از جاذبه های گردشگری غرب تهران به حساب می آید که در دامنه جنوبی رشته کوه های البرز و شمال بزرگراه شهید خرازی قرار دارد و همه روزه و خصوصا در ایام پایانی هفته مورد استقبال  مراجعین و به ویژه  شهروندان تهرانی برای تفریح در این بوستان جنگلی و کوهستانی می باشد.

وی افزود: با توجه به بازدید های میدانی بعمل آمده و نیازسنجی خدمات  تفریحی و رفاهی مورد نیاز ، مجموعه پذیرایی و زیپ لاین تفریحی لتمال با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست احداث است.

محمدی ادامه داد: در این پروژه بازسازی و تکمیل و تجهیز فضای مسقف قدیمی و تبدیل آن به مجموعه پذیرایی و ساخت فضای پذیرایی مکمل و آلاچیق های جدید و مجهز  جهت بهره برداری  در تمام فصول  سال در عرصه ای به مجموع مساحت ۱۵۰۰ متر مربع  در حال احداث است. 

محمدی خاطرنشان شد: جانمایی این مجموعه در بهترین نقطه بوستان مذکور و با چشم اندازی زیبا به دریاچه شهدای خلیج فارس انجام پذیرفته که احداث و راه اندازی آن در آینده ای نزدیک ، سبب جذب گردشگران و افزایش سرانه های خدماتی ساکنین منطقه خواهد بود . لازم بذکر است زیپ لاین در حال احداث دارای حدود ۴۰۰ متر طول بوده که از این نظر و در میان سایر زیپ لاین های سطح شهر تهران بی نظیر خواهد بود.  

گفتنی است، زیپ‌لاین نوعی وسیله ترابری وتفریحی و متشکل از قرقرهٔ معلق روی طنابی از جنس فولاد زنگ‌نزن است که با بهره‌گیری از شیب و گرانش زمین، فرد یا محموله را از نقطه‌ای به نقطه‌ای در سطح پایین‌تر منتقل می‌کند.،کاربرد زیپ‌لاین معمولاً برای تفریح، گردشگری و ورزش ماجراجویانه است گرچه منحصر به این موارد هم نمی باشد.