به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ، محمد هادی علی احمدی گفت: پاکسازی و لایروبی جداول، کانال‌ها و معابر در راستای جلوگیری از آبگرفتگی های احتمالی روز قبل از آغاز بارش های ناگهانی توسط عوامل خدمات شهری منطقه ‌در خیابان های پرواز شمالی، بلال حبشی، حوضچه های خیابان پیروزی و نهر پنجم و مسیل جاجرود انجام شد.

وی افزود:در همین راستا، لایروبی جوی‌ها، نظافت حوضچه‌ها، تعمیر جداول، بررسی و اصلاح شیب معابر برای مسیر آب‌ها، بررسی و اقدام برای شناسایی حفر چاه‌های ضروری، نظافت و نگهداشت فضای سبز انجام شد.

 همچنین به گفته احسان خیراتیان صفایی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳: تمامی نیروهای خدمات شهری در نقاط حساس که امکان آبگرفتگی در آنها وجود دارد از ابتدا تا پایان بارش نزولات آسمانی بصورت شیفتی مستقر هستند.

  او مهم‌ترین عامل ایجاد آبگرفتگی در معابر و نهرها را انباشت زباله دانست و افزود:  پاکسازی  ولایروبی مستمر کانال ها و مسیل ها  می تواند آبگرفتگی های احتمالی در زمان بارش را کاهش دهد .

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳ در ادامه با اشاره به وجود ۴ مسیل وکانال های متعدد ،تاکید کرد: از آغاز سال تاکنون کانال ها و مسیل های منوچهری، جاجرود، براری و سرخه حصار به میزان بیش از ۴۵ تن لایروبی شده است .

او در  پایان از شهروندان خواست همکاری و همراهی لازم را با مدیریت شهری داشته باشند و از ریختن زباله و ضایعات ساختمانی در معابر و جداول خودداری کنند تا در زمان بارندگی بدون مشکلات آبگرفتگی نظاره گر بارش رحمت الهی باشند.