به گزارش اکونا پرس،

در این آیین که در حسینیه قمر بنی هاشم  و با حضور معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه برگزار شد، به پاس سال ها مرثیه‌خوانی و روضه‌ خوانی و ذکر مصیبت سیدالشهدا (ع)  از  پیر غلامان حسینی با اهدای هدایایی تجلیل و قدردانی شد.

محمد حسن رجبی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۵ ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم گفت: در طول تاریخ برگزاری چنین مجالس و محافل عزاداری حسینی همیشه خود جوش و مردمی بوده است .

رجبی گفت : ماه محرم و حضور کودکان و نوجوانان در مراسم عزاداری حسینی و بها دادن به آنان در هیئت ها فرصت بسیار خوبی است که فرزندان ما عمیقاً با اباعبدالله الحسین (ع) آشنا و با حماسه کربلا ارتباط برقرار کنند‌.

 رجبی با اشاره به موقعیت منطقه ۱۵ به عنوان باب الرضای تهران از پیرغلامان و هیئت ها خواست تا در روز ۲۸ صفر علاوه بر برگزاری ویژه برنامه ها و عزاداری در این روز از زائرین امام رضا (ع) که فخر ایران است  تکریم و پذیرایی شایسته شود.

در این مراسم مداحی، شعرخوانی و مرثیه‌سرایی شد و حاضران در عزای سیدالشهدا (ع) بر امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت اشک ماتم ریخته و عزاداری کردند.

خطاطی اسم اباعبدالله، نقاشی و کشیدن صحنه عاشورا روی بوم ، خاطره گویی پدر شهید مکتب دار از فرزند شهیدش در جبهه های حق علیه باطل و همچنین خاطره گویی سردار سلطانی جانباز مدافع حرم از سردار دلها حاج قاسم سلیمانی از برنامه های برگزار شده در این مراسم بود.

لازم به ذکر است شهردار، معاون و مدیر اجتماعی ناحیه دو ؛ مدیران ادارات فرهنگی و آموزش منطقه ؛ دبیران و مدیران سراهای محلات نیز در این مراسم حضور داشتند.