به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، نصراله آبادیان با بیان این مطلب افزود: به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری ماه محرم جمعه ۱۴ مردادماه برابر با هفتم محرم الحرام ۱۴۴۴ مجلس سوگواری شهید شیرخواره کربلا در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

وی تصریح کرد: برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی از شهروندان و همچنین برپایی مراسم دمام زنی تنها بخشی از ویژه برنامه هایی بود که از سوی این منطقه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گفته شهردار منطقه 7 در راستای اجرای این مراسم نظافت و پاکسازی معابر، تخلیه مخازن، شستشوی مخازن و زیر مخازن، رفع سد معبر و استقرار عوامل معبربان تا پایان مراسم، پاکسازی جداره شهری از پوستر و برچسب، جمع آوری و پاکسازی، حذف زوائد پیاده روها، شستشوی جداول و نرده های ترافیکی و المان های شهری از دیگر اقداماتی بود که اجرا شد.

شهردار منطقه 7 در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای مدافع حرم در میدان امام حسین (ع)، گفت: مراسم تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده «خان طومان» سوریه، پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۱ با سخنرانی سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه و حضور عاشورایی مردم تهران در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد:شهرداری منطقه 7 با برپایی ایستگاه صلواتی در این مراسم تلاش کرد تا از زائران این شهدا بتواند به بهترین نحو پذیرایی کند.

گفتنی است پیکرهای مطهر شهیدان: سردار شهید عبدالله اسکندری، شهید رحیم کابلی، شهید مصطفی تاش موسی، شهید محمد امین کریمیان و شهید عباس آسمیه از طریق تطبیق نمونه DNA تایید شده‌اند و به کشور بازگشتند.