به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه2،اکرم رجای ، سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۲ گفت: باتوجه به رویکرد عدالت محور در توسعه ورزش شهروندی  و تلاش مدیریت شهری گسترش فضاهای ورزشی و توسعه ورزش‌های همگانی در تمام شهر و به‌ویژه بوستان‌هاست و با این رویکرد  ایستگاه‌های تندرستی ایجاد شد.

وی با اشاره به استقبال گسترده  شهروندان از برنامه های ورزشی گفت:  در همین راستا با مشارکت شهروندان  تعدادی ایستگاه‌ تندرستی  به شکل خودجوش و توسط افراد داوطلب راه‌اندازی شده‌اند که شهرداری به دنبال هویت‌بخشی به این فعالیت‌هاست.

رجای افزود: فعالیت‌های داوطلبانه فرصت مناسبی را به‌وجود می‌آورد تا افراد توانایی‌های خود را بشناسند، روابط اجتماعی گسترده‌ای را تجربه کنند. همچنین عامل شکوفایی، افزایش عزت نفس، تعهد و مراقبت از دیگران است به همین دلیل طرح شناسنامه‌دار کردن ایستگاه‌های ورزش داوطبانه برای ارائه خدمات مطلوب و همچنیبن هویت بخشی به ایستگاه های داوطلبی ورزش شهروندی اجرا می شود.

وی  ادامه داد:  در حال حاضر۲۵ ایستگاه ورزش ویژه بانوان و ۱۰ ایستگاه ویژه آقایان وجود دارد که با شناسنامه‌دار کردن فعالیت‌های داوطلبانه، تعداد مراکز افزایش می یابد.

سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه 2 در پایان بهره مندی از این ظرفیت های مردمی و داوطلبانه برای  اجرای  برنامه‌های خیرخواهانه و  فرهنگی مانند مراسم گلریزان و... را از دیگر برنامه های مدیریت شهری برشمرد.