به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه14، مدرسه اوتیسم راد، با هدف ایجاد فضای تخصصی برای آموزش و توانبخشی کودکان اوتیسم به همت  نیکوکاران مهربان و خیرین مدرسه ساز در خیابان عزیزی ناحیه 1 منطقه14 افتتاح شد. 

معاون  وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه بهره برداری از مراکز آموزشی از مهمترین برنامه ها برای  آموزش و پرورش استثنایی کشور است، گفت: این مهم با همت خیرین در بسیاری از نقاط از جمله منطقه14 محقق شد.

وی با بیان اینکه خیران بیشترین خدمت را به آموزش و پرورش داشته اند و برای نیازمندان و مکان هایی که جامعه هدف آنهاست با اشتیاق ورود پیدا می کنند، افزود: ساخت و راه اندازی مدرسه ویژه طیف اوتیسم یکی از نمونه‌های کوچک این  قدم های خیر است.

مدیر کل سازمان دانش آموزان استثنایی کشور نیز ضمن خرسندی از افتتاح مدرسه ویژه افراد اوتیسم در منطقه14، اظهارداشت: دانش آموزان این طیف نیازمندی‌های ویژه و خاصی از نظر آموزشی دارند و استعدادهای شان در قالب ایجاد چنین مدارسی رشد کرده و شکوفا می شود. 

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه14 با بیان اینکه راه اندازی مدرسه خاص طیف اوتیسم برای گسترش کیفیت آموزش به دانش آموزان این طیف یک ضرورت است، گفت: بدون تردید کودکان و نوجوانان دارای استعدادهایی قابل توجه هستند که می‌توانند با عشق، علاقه ،مهربانی و حمایت والدین  و مسئولین به موفقیت‌های چشمگیری در آینده دست یابند. 

شهردار منطقه14با تأکید بر اینکه پیشرفت و توسعه هر کشوری مستلزم داشتن دانش آموزانی با استعداد و ارائه صحیح و با کیفیت خدمات آموزش و پرورش در آن کشور است، از تمام مسئولان، خیرین و مربیان و معلمانی که در سراسر کشور برای دانش آموزان طیف اوتیسم به هر شکلی زحمت می‌کشند ، قدردانی کرد.