به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه14، محمد امین سالاری پور شهردار منطقه از شناسایی و طعمه گذاری بیش از1100 منفذ در تابستان جاری به منظور اجرای طرح کنترل وجمع آوری جانوران موذی خبرداد.

سالاری پور گفت: با توجه  انتقال سریع برخی از بیماری‌ها توسط جوندگان موذی  بویژه در فصل گرما همچنین ضرورت پاکسازی منطقه از وجود این جانوران، طرح مبارزه با جانوران مضر شهری به صورت ویژه در منطقه اجرا شده است.

وی افزود: در این راستا، در مرداد ماه بیش از ۵۷۵ منفذ و در تیرماه بیش از۵۶۰ منفذ در سطح نواحی طعمه گذاری شد.

به گفته سالاری پور شناسایی و لانه کوبی جهت انسداد مقاوم همچنین نصب دریچه در آب بندها برای جلوگیری از ورود موش به فضاهای مسکونی و جمع آوری لاشه ها به شکل بهداشتی از جمله فعالیت هایی است که به منظور بهبود وضعیت بهداشتی محله ها و برای رضایتمندی شهروندان انجام شده است.

شهردار منطقه ۱۴  با اشاره به اجرای ۴ مرحله از اجرای این طرح ، به عملیات رصد و نظارت مستمر کارشناسان نواحی ششگانه از نقاط آلوده و مورد تجمع این جانوران  اشاره کرد و گفت :  حفظ محیط زیست از آلودگی ها و سلامت شهروندان از مهمترین اهداف اجرایی این طرح است و بدون تردید مشارکت شهروندان در جلوگیری از ازدیاد این حیوانات ناقل بیماری و حفظ بهداشت محیط بسیار اثر بخش است . 

وی با بیان اینکه در این طرح تمامی اماکن مخروبه و متروکه، فضاهای سبز، جداول شکسته، زیر پل های عمومی و زیرمخزنی های زباله  که به عنوان کلونی و محل زندگی موش ها به شمار می رود، از وجود جانوران موذی پاکسازی می شود،  یاداور شد: شهروندان  می توانند در تماس با سامانه نظارتی137، حوزه خدمات شهری را برای اجرای کیفی تر این طرح به صورت مدون یاری کنند.