به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، امیر یزدی، شهردار منطقه با بیان اینکه پدیده سد معبر و بساط‌گستری باعث اخلال در سلامت روان جامعه، برهم‌زدن زیبایی شهر و نادیده‌گرفتن حقوق شهروندی است، گفت: این پدیده در محور ۱۵ خرداد، حد فاصل سیروس تا گلوبندک از معضلاتی بود که همه‌روزه شهروندان و کسبه با آن دست‌به‌گریبان بودند و سبب انسداد پیاده‌روها و اختلال در کسب‌و‌کار کسبه، رفت‌و‌آمد شهروندان و از‌بین‌رفتن امنیت در این محدوده شده بود.

یزدی، رفع سد معبر را از خواسته‌های به‌حق کسبه و شهروندان برشمرد و افزود: به همین منظور شهرداری منطقه 12 از تاریخ 24 مردادماه با مشارکت شرکت شهربان، جامعه اصناف بازار، شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران، پلیس امنیت و یگان امداد فاتب نسبت به جمع‌آوری بساط‌گستران و رفع سد معبر اصناف در این راسته اقدام کرده که با توجه به رضایت کسبه و شهروندان، این طرح تا ساماندهی کامل محور ۱۵ خرداد ادامه داشت.

به دنبال حل معضل بساط‌گستری و سد معبر در محور 15 خرداد، هیأت امنای بازار تهران، طی بیانیه‌ای از شهرداری منطقه 12 تجلیل کرد. در متن این بیانیه آمده است: پس از مدت قریب به یک‌سال، بازار تهران به تعادل و ثبات بازگشت. متأسفانه مدت‌ها شاهد بساط‌گستری و ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی و انسانی در راسته خیابان پانزده خرداد بودیم؛ معضلی که موضوعاتی همچون، تهدید و ارعاب کسبه و فروش اجناس غیرمجاز و حتی دعواهای منجر به نقص عضو و ایجاد جرح و قتل را در پی داشت؛ لذا طی جلساتی متعدد در چندماه اخیر با حضور فرماندار محترم استان تهران، ستاد ساماندهی و شهردار منطقه 12 و معاونت خدمات شهری منطقه این منطقه، نیروی محترم انتظامی، سرکلانتر و پلیس امنیت کلانتری 113 بازار، جامعه محترم انجمن‌های اسلامی و اصناف بازار تهران و منتخبین هیأت امنای بازار تهران، معضلات ایجادشده طرح و بررسی شد و طی اقدامی ضربتی، شاهد برچیده‌شدن بساط‌گستری و جمع‌آوری افراد مذکور  بودیم. از خداوند متعال تمنای تندرستی و حسن عاقبت‌به‌خیری و توفیق خدمت برای این عزیزان مسئلت داریم / اجرکم عندلله و من الله التوفیق، هیأت امنای بازار تهران.

به گفته یزدی، روزانه بیش از ۱۵۰ نفر نیروی اجرایی، عوامل معبربان شهربان و نیروهای یگان امداد فاتب به استعداد بیش از ۳۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت در سطح محور ۱۵ خرداد مستقرند تا از بازگشت به شرایط قبل توسط عوامل سودجو جلوگیری شود.