به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، پرتره جهان پهلواون تختی که توسط هنرمند نقاش مرتضی یزدانی طراحی و رزگار ناصری آن را اجرا کرده است، طی مراسمس با حضور مدیران شهری  و مسوولان کشتی کشور برگزار شد.

در این مراسم رضا صیادی با اشاره به مسوولیت سازمان زیباسازی شهر تهران در اعتلای هنر شهری گفت: معرفی اسطوره های این کشور در قالب هنرهای شهری و انتشار تصاویر این قهرمانان باعث می شود تا بتوان مرام، غیرت، مردانگی و تعصب این اسطوره ها را میز بین مردم تسری داد و تکثیر کرد.

وی با اشاره به تاثیر هنر شهری در بالا بردن سطح فرهنگ عمومی شهروندان، ادامه داد: دیوارنگاره یا مجسمه جهان پهلوان تختی، به عنوان پهلوان نامدار کشورمان، برای مردم نشان معرفت، مردم داری و مردانگی است که می تواند بر رفتار عمومی آنها تاثیر بسزایی داشته باشد.

در ادامه این مراسم، علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی ایران و پیشکسوت ورزش باستانی کشتی، گفت: تختی به اندازه کشتی ایران وزن دارد و 

وی با تشکر از اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران در انجام فعالیت های هنری و معرفی اسطوره هایی همچون تختی به مردم، افزود: رابطه تختی با خدا باعث شد که تختی مورد وثوق و احترام مردم باشد. شک نکنید اگر رابطه تختی با خدا و اهل بیت علیه السلام خوب نبود، خداوند به او اینهمه عزت نمیداد.

وی با بیان اینکه، درباره تختی خیلی از مطالب گفته نشده و گاهی مطالبی هم که گفته شده دور از واقعیت است، گفت: تختی عاشق اهل بیت و ائمه اطهار علیه السلام بود و هر وقت حال خوشی نداشت در کربلا و نجف حضور پیدا می کرد.

وی درادامه ابراز امیدواری کرد که سازمان زیباسازی با فعالیت های ویژه ای که در حوزه هنر شهری دارد، بتواند یک نشان ویژه برای ورزش ملی و بومی کشتی در تهران اکران کند.

دیوارنگاره یادمانی جهان پهلوان غلامرضا تختی به مناسبت روز کشتی و تولد این اسطوره ملی و جهانی در ابعاد 287 مترمربع روی یکی از دیوارهای منطقه 12 در خیابان شوش – خیابان تختی روز گذشته رونمایی شد. تکنیک های مختلفی در دیوارنگاره به کار می رود که این اثر با تکنیک اکرولیک کار شده. طراح این دیوارنگاره، هنرمند نقاش مرتضی یزدانی و مجری طرح رزگار ناصری است.