به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه14، محمد امین سالاری پور گفت : در آستانه ماه مهر و در راستای تجهیز و توسعه مدارس ، نخستین نشست اعضای کمیته اجرایی حمایت از مدارس منطقه14 با حضور  مدیران شهری منطقه ، رئیس آموزش و پرورش و هیئت همراه برگزار شد.

قاسم بیانی رئیس  آموزش و پرورش منطقه  با بیان اینکه هم افزایی بین شهرداری و آموزش و پرورش اتفاقات خوبی را در حوزه های مختلف ویژه دانش آموزان رقم می زند، گفت: زیرساخت های مناسب در کنار  اجرای برنامه های اجتماعی، فرهنگی و مفرح باعث ارتقای سطح آموزش، پرورش وکاهش  آسیب های اجتماعی خواهد شد.

بیانی با اشاره به اهمیت ایجاد  روحیه نشاط اجتماعی و مهارت آموزی کودکان به عنوان نسل سازنده کشور،  فعالیت های شهرداری منطقه  ویژه دانش آموزان  را در فصل تابستان از جمله برپایی پایگاه ها و اردوهای تابستانی همچنین اقدامات حمایتی جهت نوسازی و توسعه مدارس و محیط پیرامونی را مثبت و مهم برشمرد.

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه، نیز در این جلسه اجرای طرح حمایت از توسعه و تجهیز مدارس را یکی از برنامه های اولویت دار این منطقه اعلام کرد و گفت: در همین راستا تمام حوزه های شهری پای کار هستند تا  اقدامات مختلفی  در قالب اجرای آسفالت و رفع نواقص عمرانی، رنگ آمیزی المان ها، خط کشی بلوک عابر پیاده، اقدامات نگهداشت فضاهای پیرامونی و فضای سبز و..  را برای آماده سازی حضور دانش آموزان در مدارس انجام شود.

  سالاری پور در ادامه با بیان اینکه دانش آموزان سکان دار مدیریت آینده هستند، گفت: اگر موضوعات پرورشی مناسب ویژه دانش آموزان با کمک آموزش و پرورش اجرایی شود ، شرایط مطلوبی برای پرورش و شکوفایی استعداد این نسل فراهم می آید.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های و زیرساخت های بسیار زیادی برای تحقق برنامه های کاربردی وجود دارد، بر نقش آموزش در فرهنگسازی و پیشبرد این برنامه ها تاکید کرد.

شهردار منطقه اظهارداشت: بر این اساس در موضوعات شهری نیزتلاش داریم  با تعامل گسترده و موثر با آموزش و پرورش ، از طریق آموزش های شهروندی تاثیر موثر و مثبتی در ارتقای کیفیت زندگی و حقوق شهروندی برداریم. 

در پایان این هم افزایی تفاهم نامه فی مابین جهت توسعه و تجهیز مدارس و برنامه ریزی حوزه های مختلف شهرداری در تعامل با آموزش و پرورش برای انجام فعالیت ها اجتماعی و فرهنگی  و پرورشی تا فعالیت های عمرانی ، ترافیکی و خدمات شهری برای توسعه و تجهیز مدارس این منطقه امضا و در دستور کار قرار گرفت.