به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حمید رضا حاجوی گفت: موکب شهید همدانی اولین سایت و موکبی است که در کل مسیر شلمچه برپا شده است و باتوجه به تعطیلی دو  ساله سایت شهرداری تهران در مرز شلمچه و فرسودگی برخی قسمت ها عملیات بازسازی عمرانی، ترمیم سیستم آبرسانی وبرق سایت مذکور از تیر ماه با حضورنیروهای شهرداری منطقه یک شروع شد وعلاوه بر خدمات رسانی شهری به زائرین با رویکرد فرهنگی و اجتماعی نیز آماده فعالیت شده است و سعی دارد تا علاوه بر زائرین ایرانی و افغانی به زبان اردو نیز برنامه های متنوعی را برای زائرین پاکستانی فراهم نماید.

حاجوی تصریح کرد: در راستای خدمات نگهداشت شهر مسیر میدان مقاومت خرمشهر تا مرز شلمچه با حضور بیش از ۱۹۰ نیروی انسانی خدمات شهری شهرداری منطقه یک به طول ۱۱ کیلومتر پاکسازی و نظافت شد.

او افزود: جهت خدمات رسانی به زائرین مرز شلمچه نیز تا کنون نسبت به نصب و تجهیز پنج تخته چادر ۲۵۰ متری طرح هلال احمر جهت اسکان ۲ هزار زائر ، تعمیر و راه اندازی سرویس های بهداشتی و حمام اقدام و ۱۰۰ هزار بطری آب معدنی به موکب ارسال شده است.

شهردار منطقه یک همچنین جانمایی سایه بان، مه پاش، سیستم سرمایشی، نصب ۵۰ مخزن ۱۱۰۰ لیتری و ۱۲۰ لیتری زباله ،تحویل ۹۵ بسته کیسه زباله، استقرار تیم آتش نشانی را از دیگر اقدامات اجرایی دانست و تصریح کرد: در کنار این خدمات رسانی ها کانکس تعمیرات رایگان خیاطی و تعمیر لباس نیز با همکاری خواهران بومی خرمشهر و آبادان برپا شده است.

او خاطرنشان کرد: یکی از چادرهای بزرگ این موکب به ارائه خدمات فرهنگی چون برپایی روزانه نماز جماعت در هر نوبت، قرائت زیارت دعای پر فیض عاشورا و تلاوت سوره نور اختصاص داده شده و مداحی با حضور گروه های خوزستانی، برپایی غرفه های فرهنگی از جمله غرفه نایب الشهید، کودک، معارف اسلامی و... از دیگر اقدامات فرهنگی است.

حاجوی اجرای پویش "سلام یا مهدی" را از دیگر برنامه ها دانست که بر اساس آن علاوه بر سرود خوانی، تبلیغات و فضاسازی های محیطی این پویش نیز اجرا می شود.