به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4  تهران " محمدرضا پوریافر" با بیان اینکه اقدامات انجام شده در این منطقه برای کاهش آسیب‌ها وجمع آوری معتادان متجاهر از نقاط آسیب خیز مثبت بوده است ،گفت: از ابتدای اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر وکارتن خوابها در منطقه 4،  حدود 4000  معتاد و بی خانمان شناسایی و به مراکز بازپروری منتقل شدند.

او افزود: در این مدت شناسایی و جمع آوری بیش از 3000 معتاد  متجاهر،  دستگیری 80 نفر از اماکن قرمز و  جمع آوری بیش از 600 کارتن خواب و 92 معتاد متجاهر زن صورت گرفت.

شهردار منطقه 4 با اشاره به اینکه وظیفه شهرداری تنها خدماتی نبوده و بخش زیادی از وظایف شهرداری مربوط به حوزه اجتماعی است، گفت: یکی از رسالت های مدیریت شهری ایجاد  امنیت و آرامش شهروندان است که با اجرای طرح های اجتماعی و با همکاری دستگاه های مرتبط آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

پوریافر دیگر اقدامات اجرا شده در منطقه 4  را ساماندهی بوستان های جنگلی از معتادان متجاهر، پلمپ واحد های ضایعاتی ، کمپ‌های غیرمجاز و پلاک های قرمز ، استقرار کانکس پلیس در خیابان هنگام ، نصب دیوارهای بتنی حائل به طول۶۵۰متر بین بزرگراه شهیدزین الدین وجنگل لویزان برای جلوگیری ازتجمع معتادین درجنگل ، جانمایی و نصب کانکس DIC کاهش آسیب های اجتماعی در نواحی آسیب خیز 6و 7، جانمایی و نصب برج های نوری در جنگل لویزان وجمع آوری مستمر معتادین توسط پلیس مبارزه با موادمخدر وکلانتریها عنوان کرد.

شهردار منطقه 4 در پایان از آماده سازی و تجهیز دو مرکز نگهداری افراد آسیب دیده در محدوده منطقه خبر داد و گفت: به زودی مرکز ویژه زنان معتاد متجاهر اعصاب و روان  به نام یاور شهر 8 و مرکز نگهداری جاجرود  با ظرفیت 4000 نفر معتاد متجاهر به بهره برداری می رسد. ./ انتهای خبر